  • Data: 2016-03-01 20:48:36
    Temat: Re: identyfikacja układu
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 24 Feb 2016 19:44:12 +0100 Jawi <g...@p...fm> napisał:

    >To układ sterowania diodami w latarce czołowej, wszystkie oznaczenia
    >zeszlifowane. Na tranzystory nie idą sygnały sterujące, padł układ scalony.
    >Moim zdaniem to jakiś PIC12xxx?

    Pewnie tak. Mam lampkę rowerową (tylną) która też ma scalak w SO8
    odpowiadający nóżkami PIC12xxx. Tylko pewnie to nie jest oryginalny uC
    Microchipa, a jakaś piracka kopia. Coraz więcej ostatnio takich
    scalaków, już nawet STM32 podrabiają. MFRC522 NXP (czytnik MIFARE) też
    ma "odpowiednik" - FM17522 Fudan Semiconductor. Nic te zachodnie firmy
    Chinolom nie zrobią, bo co można im zrobić? Nie mamy pańskiego
    płaszcza itd.

    Swoją drogą ciekawe czy Chinole opracowali te "odpowiedniki" od zera
    (wątpię), czy metodą reverse engineering, czy też po prostu
    "pożyczyli" sobie obraz masek, np. w TSMC...