  • Data: 2006-08-28 09:22:47
    Temat: Re: iPlus w spamcopie i RBL-ach ... eh.
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    crazy bejbi wrote:

    > sam w sumie nie wiem czego się spodziewałem, ale jakoś miałem wrażenie
    > (już widzę, że mylne), że to jednak usługa biznesowa i jednak dla
    > notebooków, które w większości mają windowsa legalnego i łaty się same
    > ściągają.

    jak juz inni napisali, to niewiele skoro uzytkownik wciaz pozostaje
    srednio swiadomym szkodnikiem. a zeby trafic do RBL'i taka siec
    wiele szczescia nie potrzebuje, wystarczy ze pod danym adresem
    wykonujacym translacje popracowalo jakies zombie, a przy juz raczej
    dosc sporej ilosci uzytkownikow szansa na to jest duza (nawet mimo
    faktu ze czesc uzytkownikow uzywa "nieco bardziej indywidualnych"
    adresow - nie zza kilku khm, dobrze poznanych IP masowego NAT).

    kiedys rozmawialem z dzialem technicznym pewnego operatora GSM ktory
    sam sie skontaktowal (!) i prosil zeby zrobic whitelisting na jego
    siec bo go scoring z RBL wlasnie bezlitosnie obcinal i skarzyli sie
    na to klienci. na moja uwage ze chyba nie tak sie rozwiazuje problemy
    i wypadalo by to wykonac u zrodla chociazby wprowadzajac restrykcje na
    SMTP ktore uderza tylko w zrodlo spamu, uslyszalem ze ktos za to musi
    wziac pieniadze. no wiec chyba miedzy innymi za to biora?

    [byc moze to podpowiedz dla kogos kto ma ochote byc oferentem
    na wykonanie takiej profesjonalnej uslugi ;)]

    --

    bu.y VaI1d0L, /\vi0m.ar1n, ><e.nna.