  • Data: 2009-07-01 06:26:03
    Temat: Re: iPhone vs Nokia
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ALEX Przekliniak wrote:

    > A dlaczego niby miałaby upaść? Nokia produkuje masę zwykłych telefonów.

    Ja tam nie wiem, ale różnica między Q1 2009, a Q1 2008 o czymś świadczy.
    Podobnie było kwartał temu.
    Sądzę, że weszli na ten poziom "rozwoju korporacyjnego", gdzie bez
    przyrostu 10 % na kwartał firma upada, bo tak.

    A co do zwykłych telefonów - zarabia się na masie, a ta się
    zastraszająco zmniejsza. Poziom sprzedaży tych droższych wzrasta.

    > Dopóki jest SDK to mogą sobie występować.

    Nie rozumiesz. Panowie z nokii się głośno pytają, dlaczego masz z
    internetu brać za darmo usługi, za które oni mogą wziąć pieniądze.

    > Ja to rozumiem. Pytanie tylko po co iZosi smartfon? Nie szybciej, lepiej
    > i prościej zwykły telefon.

    Taka Zosia włąśnie siedzi naprzeciwko mnie: jest płci męskiej i ma 40
    lat. I chce mieć i ładny i wygodny i funkcjonalny telefon. HTC już dawno
    skreślił, Nokię skreślił, od pół roku ujeżdża iphona i mówi, że dopiero
    tu wszystko działa, i działa to, co on chce, a nie to, co ktoś gdzieś
    sobie wymyślił.

    > Pażywiom, uwidim. Apple też parę lat temu stało na skraju bankructwa,
    > dopiero Pracuś tchnął nową iStrategię. I popłynął strumień dolarów i
    > stanęli na nogi. HTC już skontrowało dreamem, Nokia 5800. poczekajmy co
    > z tego wyjdzie.

    Tak, z tym że Apple nigdy nie było korporacją międzynarodową z
    kilkudziesięcioma lokalizacjami, zarządzanymi przez setki ludzi rónych
    narodowości. To jest poważne obciążenie.
    No i, jak na razie, w Nokii nie ma Steve'a,

    M.