  • 1. Data: 2008-04-30 21:25:23
    Temat: iDSL &TP i MAX Download
    Od: qrak <a...@b...ccc>

    Witam

    Mam zapytanie do posiadaczy w/w. Obecnie posiadam DSL 4Mb. Jako ze umowa
    mi sie niedawno skonczyla, to postanowilem przedluzyc umowe i przejsc na
    8Mb. Co mnie zdumilo to fakt, ze 2 lata temu monterzy krecili glowa, ze
    moze u mnie nawet te 4Mb nie chodzic(1,5km do centrali i stare kable), ale
    ja nie mialem zadnych problemow i przez ten caly czas hulalo to i buczalo
    non stop na max. Balem sie co prawda, ze przy przejsciu na 8Mb dostane
    odpowiedz BMT, a tu ku mojemu zdziwieniu MT sa! Aktualnie czekam (od
    09.04) na aneks ;D

    I tu pytanie:
    Czyzby TP zmienila polki przy centralach, czy tez moze dostane inny modem,
    ktory pociagnie te 8Mb (mam SS 4100)? A jak juz tak slodko jest, to moze
    ktos juz ma w "trudnych" warunkach 15Mb od TP?

    Za wszelakie sugestie bylbym wdzieczny :)

    --
    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie!

  • 2. Data: 2008-04-30 22:09:37
    Temat: Re: iDSL &TP i MAX Download
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik qrak napisał:

    > Za wszelakie sugestie bylbym wdzieczny :)

    Z tego co tu i ówdzie ćwierkają wróbelki, kryteria weryfikacji drutów pod
    kątem możliwości świadczenia danej usługi uległy znaczącemu osłabieniu.
    Liczy się tylko sprzedaż :) Na zgniłe kable i łączówki i teść generał nie
    pomoże ;-)

    --
    TOM

  • 3. Data: 2008-05-01 08:20:07
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kątem możliwości świadczenia danej usługi uległy znaczącemu osłabieniu.
    > Liczy się tylko sprzedaż :) Na zgniłe kable i łączówki i teść generał nie

    To tez kwestia samych "monterow" rzadko sie widuje zeby
    robiono pomiar pod DSL profesjonalnym miernikiem, wiekszosc
    "monterow" nadal robi wywiady techniczne szafka badaniowa
    i tak naprawde to czy wywiad bedzie pozytywny czy negatywny
    zalezy od samej szafki/montera/pogody/pory dnia itp etc :)

    Ostatnio z tego co wiem pare (a moze wszystkie) tegiony sa juz
    zobligowane do testowania laczy specjalnymi miernikami,
    zeby nie bylo takich szopek

  • 4. Data: 2008-05-02 19:01:39
    Od: qrak <a...@b...ccc>

    Dnia 01-05-2008 o 10:20:07 Radosław HORODNICZY
    <r...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ostatnio z tego co wiem pare (a moze wszystkie) tegiony sa juz
    > zobligowane do testowania laczy specjalnymi miernikami,

    To co opisujecie nie napawa optymizmem :/ Od siebie dodam, ze u mnie
    podczas wywiadu nie bylo zadnych pomiarow. Po prostu facet przyjechal,
    podlaczyl modem i zadzwonil gdzies tam, czy jest wszystko ok. Po tym
    telefonie powiedzial, ze zdziwiony jest ze to wogole poszlo, bo powinno
    byc max 2Mb. Ale jak juz wczesniej wspomnialem, 4Mb smiga i tylko raz byly
    klopoty, jak zerwalo linie (na nastepny dzien z samego rana przyjechali
    naprawic ta linie). Teraz podczas przechodzenia na 8Mb tez nikt nie
    przyjechal z zadnym miernikiem... Po prostu, ktos w TP zalogowal sie na
    modem, sprawdzil synchro, poziom sygnalu/szumow itp i stwierdzil, ze przy
    tych parametrach powinno dac rade. Dziwi mnie tylko wlasnie ten fakt, ze 2
    lata temu monter marudzil, ze "gora 2Mb", a teraz nikt nie robi problemu
    przy 8Mb... Coz, zobaczy sie jak to sie bedzie sprawowac(wciaz czekam na
    aneks, ktory zamowilem 9 kwietnia ;D ), bo mam chrapke na DSL od GTS tez
    po liniach TP. Skoro sa mozliwosci techn. w TP na 8Mb to tym bardziej
    powinny byc na 6Mb ;)

    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie!

  • 5. Data: 2008-05-03 13:09:11
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    Więc sprawa z iDSL wyglada tak:

    Na ogół pomiar wyglada tak ze technik jedzie na miejsce patrzy jaka długość
    linii i po tym określa czy usługa bedzie chodzic czy nie, czasem sie zdaży
    ale to tylko niektóry technicy stosują bo nie kazdemu sie chce że zadzwonią
    na Centrum Zarzarządzania IDSL zeby przekonfigurowali port na rządaną
    predkość i tam sprawdzą parametry na porcie czy usługa pójdzie ale to żadko
    sie komu chce. Bardzo żadko zdaża się żeby przeprowadzili pomiary
    szerokopasmowe linii ze wzgledu na brak sprzetu u podwykonawców.
    8mb puszczają na max 1500m od DSLAM-a czasem sie zdaży coś niedużo wiecej
    ale to już na naprawde "świeżych" przewodach

    15mb tu sprawa sie komplikuje , totalnie max 500m ,
    15mb z zwiekszonym upstrimem na 1,5mb (port skonfigurowany na DOWN:
    18659kbps UP 1831kbps u mnie aktualnie działa na 370m przewodu 0,8mm
    bezpośrednio miedzy serwerownią a główna krosownicą na centrali TP z
    ominięciem wszystkich krosownic łaczeń przewodów itp i przy takiej usłudze
    15/1,5 to 370m 0,8mm to juz odległość bardzo graniczna sygnał na poziomie
    6-9db

    A odnośnie tego że dawniej ledwo dawali 4mb na tej lini a teraz dali 8mb
    wiąze sie z tym ze dawniej port był ADSL1 a aktualnie 8 i 15mb zestawiają na
    ADSL2+

    Pozdrawiam HaQs