  • 1. Data: 2009-07-28 20:43:03
    Temat: hydrauliczna regulacja luzu zaworow
    Od: "aeroman" <b...@...pl>

    Mam 2-letnie VN1500 - przywiezione z USA, w stanie idealnym, przebieg 6t mil.
    Kilka dni temu zaczalem slyszec charakterystyczne dzwonienie ktoregos zaworu w
    tylnej glowicy - slychac to w zasadzie w pelnym zakresie obrotow i na kazdym
    biegu, ale zwlaszcza przy ostrym dodawaniu gazu: od niskich obrotow w gore.
    Motocykl ma zmieniony olej z filtrem (przejechal na tym oleju ok. 3 tys km).
    Dzwoni tylko na nagrzanym silniku. Kasowanie luzow odbywa sie hydrauliczne.
    Czy ma ktos doswiadczenie i moze mi podpowiedziec co moze byc przyczyna i co
    robic (moto nie ma europejskiej gwarancji)?

    Pozdrowienia
    Aro

  • 2. Data: 2009-07-29 04:40:19
    Temat: Re: hydrauliczna regulacja luzu zaworow
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    aeroman napisał(a):
    > Mam 2-letnie VN1500 - przywiezione z USA, w stanie idealnym, przebieg 6t mil.
    > Kilka dni temu zaczalem slyszec charakterystyczne dzwonienie ktoregos zaworu w
    > tylnej glowicy

    A, to ciekawostka :) Tak zwane "dzwonienie zaworow" jest tak naprawde
    odglosem spalania stukowego. Zbyt luzne zawory moga sobie co najwyzej
    poklepac troche.

    - slychac to w zasadzie w pelnym zakresie obrotow i na kazdym
    > biegu, ale zwlaszcza przy ostrym dodawaniu gazu: od niskich obrotow w gore.

    No... Typowe dla spalania stukowego :)

    > Dzwoni tylko na nagrzanym silniku. Kasowanie luzow odbywa sie hydrauliczne.

    Najczesciej, gdy psuje sie regulator zaworu, to klepie wlasnie na
    nierozgrzanym silniku :)

    > Czy ma ktos doswiadczenie i moze mi podpowiedziec co moze byc przyczyna i co
    > robic (moto nie ma europejskiej gwarancji)?

    Jakie paliwo lejesz, a jakie zaleca producent?

  • 3. Data: 2009-07-29 14:09:57
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    zbigi pisze:

    > Najczesciej, gdy psuje sie regulator zaworu, to klepie wlasnie na
    > nierozgrzanym silniku :)

    A widzisz Zbigusiu. W Harleyu i w Wildstarze wywalony kasator zaczyna
    stukac dopiero wraz z rozgrzewaniem sie silnika. Zaworek nie trzyma juz
    cisnienia i im olej rzadszy tym chetniej z niego ucieka.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition