  • 1. Data: 2011-02-17 10:26:22
    Temat: homologacja na ciezarowe i brak kratki
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Witam,

    Zastanawiam sie nad kupnem samochodu, ktory ma homologacje na ciezarowe,
    ale brak mu kratki.
    Chce kupic jako osoba prywatna.

    Co musze zrobic by "przerobic" samochod na osobowy?

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 2. Data: 2011-02-17 10:28:52
    Temat: Re: homologacja na ciezarowe i brak kratki
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Wasil" <a...@n...www> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale brak mu kratki.
    > Chce kupic jako osoba prywatna.
    >
    > Co musze zrobic by "przerobic" samochod na osobowy?

    Uzupełnić pasy, wybrać się do upoważnionej stacji diagnostycznej i zmienić
    wpis w dowodzie.

  • 3. Data: 2011-02-17 11:01:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Feb 2011 10:28:52 +0100 osobnik zwany Cavallino
    wystukał:

    > Użytkownik "Piotr Wasil" <a...@n...www> napisał w wiadomości

    > Uzupełnić pasy, wybrać się do upoważnionej stacji diagnostycznej i
    > zmienić wpis w dowodzie.

    tylko nie samemu a w firmie, która ma wpisane w działalności przebudowę
    pojazdów.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2011-02-17 19:52:12
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011 10:01:22 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >tylko nie samemu a w firmie, która ma wpisane w działalności przebudowę
    >pojazdów.

    Można zrobić samemu. Wystarczy tylko faktura za przeróbkę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2011-02-17 20:33:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Feb 2011 19:52:12 +0100 osobnik zwany jerzu
    wystukał:

    > Można zrobić samemu. Wystarczy tylko faktura za przeróbkę.

    fizycznie można, ale kwit potrzebny :)
    nie tylko faktura. Jeszcze kwit, że ma odpowiednią działalność

  • 6. Data: 2011-02-17 21:00:22
    Od: qnick <r...@o...pl>

    W dniu 2011-02-17 10:26, Piotr Wasil pisze:
> [...]
    > ale brak mu kratki.
    > Chce kupic jako osoba prywatna.
    >
    > Co musze zrobic by "przerobic" samochod na osobowy?

    To zacznijmy od początku.
    1. Kupujesz samochód zarejestrowany jako ciężarowy.
    2. Zanim go będziesz przerejestrowywał na siebie, dokonujesz przebudowy
    z auta ciężarowego na osobowy (dokładasz pasy i kanapę z tyłu jak
    potrzeba, w wielu przypadkach jest to fikcja gdyż to wszystko jest
    zamontowane) u przedsiębiorcy który ma odpowiedni wpis PKD w swojej
    działalności gospodarczej.
    3. Przedsiębiorca ten wystawia Ci fakturę za tą przebudowę oraz
    zaświadczenie o dokonaniu zmian w pojeździe (przebudowę możesz zrobić
    sam ważne abyś miał wystawiona fakturę i zaświadczenie)
    4. Z zaświadczeniem z warsztatu oraz z fakturą jedziesz do okręgowej
    stacji kontroli pojazdów w celu wykonania badania technicznego (jego
    zakres obejmuje badanie okresowe oraz badanie dodatkowe)
    5. Ze stacji wyjeżdżasz również z zaświadczeniem o przeprowadzonym
    badaniu technicznym pojazdu oraz z opisem zmian dokonanych w pojeździe
    gdzie będzie już napisane że jest to samochód osobowy. Badanie kosztuje
    180 pln dla samochodu (98 bad. okresowe+82 bad. dodatkowe dla samochodu
    bez gazu bo z gazem +63 pln)
    6. Jedziesz do wydziału komunikacji gdzie wykładasz wszystkie te
    papierzyska i rejestrujesz samochód jako osobowy na nowego właściciela
    czyli Siebie.

    Chyba to wszystko. Pozdr