  • Data: 2007-04-11 13:50:35
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: "kravietz" <p...@n...hush.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Kwi, 15:22, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Ja bym raczej napisal, ze wyludzenie to skorzystanie z nieswiadomosci
    > drugiej strony co do przedmiotu transakcji ale moze to tylko taka
    > moja definicja.

    Prokuratura zdecyduje czy Twoja czy moja definicja miała w TYM
    przypadku zastosowanie.

    > Strach ma wielkie oczy, potegowane przez niewiedze.

    Zgadza się, dlatego jeśli czegoś nie wiem to pytam adwokata. Hack.pl
    najwyraźniej tego nie zrobił.

    > To nie tak. Raczej "jak ktos cos takiego robi, to niech robi to
    > tak, by nikt go nie namierzyl".

    To na pewno.

    > Myslisz, ze jesli nikt nie zglosi takiemu np. home.pl jakiejs dziury,
    > to po prostu tej dziury nie ma i nikt jej nie wykorzysta?

    Jeśli ktoś tę dziurę znajdzie i zamiast powiadomić Home.pl wjedzie do
    nich to być może Home.pl poniesie straty z punktu widzenia P-R. A
    jeśli poniesie straty to być może nauczy się:

    1) reagować na zgłaszane błędy nawet jeśli uważają że nie są błędami,
    2) prowadzić regularne, zewnętrzne testy penetracyjne albo uruchomić
    soft do tego

    Jeśli nie, to po paru takich wypadkach wyleci z rynku. I równowaga w
    przyrodzie będzie zachowana.

    > Zdecydowanie wolalbym dostac maila z informacja o dziurze i oferta
    > na 200 kzl (zawsze mozna negocjowac, sa tez inne mozliwosci) niz gdyby
    > ktos po prostu sie wlamal i zrobil duzo gorsze rzeczy.

    To następnym razem jako potulny dostaniesz "ofertę" na 500k.

    > A jesli ten chce zarobic?

    To musi zadziałać tak żeby zarobić i nie pójść siedzieć. Tylko tyle.
    Przykro mi ale nie ma tutaj żadnej recepty.

    Pracując w testach penetracyjnych miałem jeden taki przypadek, że
    znaleźliśmy dziurę w produkcie bez zlecenia klienta. W wyniku
    długotrwałych działań dyplomatycznych dostaliśmy zlecenie na jej
    załatanie. Podkreślam "długotrwałych" i "dyplomatycznych".

    Przykład drugi - pewna firma opublikowała "raport o dziurach w SSL
    polskich banków", licząc na wysyp zamówień z tychże banków. Komentarz
    od bankowca na jakiejś konferencji: "na pewno nic u nich nie
    zamówimy".

    Czujesz różnicę między tymi dwoma skrajnymi przypadkami?

    > Masz tez chyba inna definicje szantazu.

    Wytłumaczysz bankom że akcja Hack.pl nie była w rzeczywistości
    szantażem i że powinni ich teraz jednak zatrudniać przy testach? Ale
    one stosują SWOJĄ definicję, a nie Twoją i co im zrobisz? :)

    > Tyle ze ktos moze chciec sprzedac informacje o dziurze a nie
    > rozpoczac prace w charakterze etatowca.

    Chcieć zawsze może.

    > Piszesz tak jakby ten, kto znalazl dziure, byl przynajmniej o krok
    > od przestepstwa, a firma miala mu robic wielka łaskę, ze za
    > informacje o dziurze (+ oferte) nie wpakowali go do wiezienia.
    > Rozumialbym ze tak czuja to ludzie z gimnazjum - oni maja prawo
    > nie miec pojecia o zasadach w "interesie" i myslec, ze zarabianie
    > na chleb moze opierac sie na "robieniu przyslug" i "liczeniu na
    > wdziecznosc".

    Zarabianie na chleb w tej branży wiąże się przede wszystkim z
    zaufaniem. Hack.pl zaufania nie wzbudził, a Home.pl nie miało
    obowiązku przyjąć ich oferty.