  • Data: 2007-04-13 22:13:42
    Temat: Re: home.pl - szanta?owane
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Zalewski wrote:

    >>> https://hack.pl/_admin/login.php?user=admin&pass=adm
    in
    > No czyli co, kryterium sa w koncu parametry, czy zlozonosc - czyli jesli
    > byloby login.php?pass=123 to jest to przelamanie zabezpieczenia, a jesli
    > zrobili fubar/123, to nie jest?

    I parametry, i złożoność, zapewne. A tak poważenie, uważasz, że dane były
    _zabezpieczone_?
    I druga sprawa. Ktoś korzysta z jakiejśtam usługi. Rzuca mu się w oko
    możliwa dziura (ale nie ma pewności, że faktycznie działa). To co on ma
    bidulek zrobić (testować samemu czy zawracać głowę adminowi)? A jeśli
    znalezienie możliwości nadużycia czegośtam wymaga specyficznej wiedzy, czy
    nie ma prawa żądać wynagrodzenia za wiedzę? Jak ma złożyć ofertę audytu,
    nie sprzedając jednocześnie danych o dziurze? Dla mnie to jest główny
    problem.

    > A co jesli ktos korzysta z PATH_INFO?;)

    A tego się przypadkiem nie da wyłączyć w konfigu php/serwera?

    > Btw, ja sie nie staram wykazac, ze cokolwiek przelamali. Ja po prostu nie
    > wiem, jak rozumiec wole ustawodawcy, ale mam niejasne przeczucie, ze
    > nalezy podchodzic do tego jak do jeza.

    A to na pewno. Ale używanie słowa 'włamanie' i wzywanie ABW na pomoc to w
    tym kontekście IMO odpowiednio nadużycie i overkill.

    > Ja tam widze pewna roznice miedzy obrazaniem kogos, a pisaniem mu, ze jak
    > nie zaplaci dwoch bazylionow dolarow, to <costam>.

    Chodzi o stosunek akcji do reakcji, przede wszystkim. Zresztą, wyobraź
    sobie, że napisałeś książkę. Piszesz do redakcji, że jak nie zapłacą 200k
    zł, to opublikujesz ją w necie (tak, wiem nie do końca to samo co pisać o
    kimś). To też szantaż?

    > Nie wiem, jak
    > zareagowalby na to Microsoft, podejrzewam jednak, ze gdyby wygladalo to
    > chocby pol wiarygodnie i pochodzilo z USA, doniesliby do FBI.

    USA nie jest dobrym przykładem, tam posągi molestują studentów. ;)