  • 21. Data: 2005-01-20 13:49:03
    Temat: Re: home.pl ściemnia jak komórkowcy
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    20 Jan 2005 12:51:58 GMT, w <s...@a...pse.dyster>, Andrzej
    Bursztynski <_...@n...pl> napisał(-a):

    > Mówimy o konkretnym rozporządzeniu wykonawczym do ustawy, o czym w swej
    > łaskawości zapomniałeś wspomnieć. Jak wskażesz mi rozporządzenie do ustawy,
    > które dotyczy handlu internetowego - to będzie inna rozmowa.

    Ty chyba czegoś nie rozumiesz -- to dotyczy _wszelkiego_ handlu.

    Przypomina mi się kabaret, gdy jeszcze nie tak dawno niektóre serwisy liczyły
    14 dni wg dni _roboczych_ ("proszę mi wskazać w ustawie, że to dotyczy również
    dni wolnych od pracy").

  • 22. Data: 2005-01-20 13:52:41
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Waldek Godel wrote:
    > Ależ wręcz przeciwnie - wykazuje niekorzystność podawania cen netto dla
    > klientów poprzez reductio ab absurdum.

    Niestety nic nie wykazujesz, bo przykład jest mało trafiony.

    > Nie chce mi się - patrz wyżej. Skoro rozgraniczasz dwie rodzaje sprzedaży,
    > zrób to solidnie, w przeciwnym przypadku tworzyłbyś prawo o jakości prawa
    > obecnego sejmu, poprzednich również.

    Ja po prostu analizuję rozporządzenie, na które się powołałeś. I tak
    jest w swoim małym rozumku odbieram. Natomiast Ty po raz kolejny używasz
    argumentów co najmniej nie na miejscu.

    > A dlaczego ma być oddzielne? Masz jakieś wsparcie?

    Może podkręcić jasność wypowiedzi?

    > Rozumiem, że znasz oddzielne uregulowania zakazujące rozpowszechniania w
    > internecie pornografii dziecięcej, narkotyków oraz utworów audiowizualnych
    > z naruszeniem praw autorskich?
    > Jak wywieszę na stronie www twoje nazwisko w otoczeniu sporej kolekcji słów
    > uważanych powszechnie za obraźliwie, to będziesz szukał
    > ustawy/rozporządzenia zabraniającego robić tego W INTERNECIE???

    Sprowadzanie do absurdu nie jest żadną metoda dowodzenia. Wskazałeś konkretne
    ustawy i rozporządzenia, z rozporządzenia wynika obowiązek dla "miejsca
    sprzedaży", z ustawy nie. Wskaż mi konkretny artykuł/paragraf by temu
    zaprzeczyć bo Twoje kwieciste argumenty mają się jak pięść do nosa póki co.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 23. Data: 2005-01-20 13:55:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 20 Jan 2005 14:29:42 +0100, januszek napisał(a):

    > Wszystko fajnie. Jednak home.pl nie sprzedaje towarow tylko uslugi
    > telekomunikacyjne, do korzystania z ktorych *trzeba* zawrzec z home.pl
    > umowe o swiadczenie uslug wiec nie za bardzo maja tu zastosowanie
    > przepisy dotyczacej sprzedazy detalicznej dla konsumentow... Proponuje
    > zagladnac tu: http://tinyurl.com/5rdyb

    Pokaż mi w Ustawie o Telekomunikacji, że domena internetowa jest usługą
    telkomunikacyjną. Że zacytuję jednego idola sporej części internetu:
    *nadinterpretujesz*

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 24. Data: 2005-01-20 13:56:49
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Waldek Godel wrote:
    > Skoro strona internetowa nie jest MIEJSCEM sprzedaży, to pozostaje zaledwie
    > reklamą. W reklamach również należy podawać ceny brutto i są na to
    > odpowiednie paragrafy, których już mi się nie chce przytaczać, bo to nie ma
    > sensu w tym miejscu.

    Poświęc chwilę swojego drogocennego czasu i wskaż.

    > Zauważ tylko łaskawie, że już w topicu masz poważną
    > podpowiedź - firmy telekomunikacyjne, mimo tabunu radców prawnych i
    > adwokatów dostały po łapkach i wszędzie (również w internecie) publikują
    > ceny BRUTTO, dołączając czasem również cenę netto.
    > Przyjdzie kolej również na inne firmy.

    Wreszcie wracasz na właściwy trop. Firmy te działają na podstawie zupełnie
    innych ustaw, niż podałeś..

  • 25. Data: 2005-01-20 14:23:36
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Radoslaw P wrote:

    > Ty chyba czegoś nie rozumiesz -- to dotyczy _wszelkiego_ handlu.

    A Ty chyba nie przeczytałeś ani ustawy ani rozporządzenia. Ustawa dotyczy
    wszelkiego handlu, ale _słowem_ nie traktuje o cenach brutto. Jeśli jest
    do niej rozporządzenie, które to uściśla - wskaż je.

    > Przypomina mi się kabaret, gdy jeszcze nie tak dawno niektóre serwisy liczyły
    > 14 dni wg dni _roboczych_ ("proszę mi wskazać w ustawie, że to dotyczy również
    > dni wolnych od pracy").

    Mi się parę kabaretów przypomina, najgorszy jednak jest ten, jak nikt nie
    przeczyta a każdemu coś się wydaje.

  • 26. Data: 2005-01-20 14:28:19
    Od: "ppp" <p...@p...pl>

    > Pokaż mi w Ustawie o Telekomunikacji, że domena internetowa jest usługą
    > telkomunikacyjną. Że zacytuję jednego idola sporej części internetu:
    > *nadinterpretujesz*

    Znajdz jakas fakture (jezeli Ty nie masz to popytaj znajomych) za
    rejestracje domeny wystawiona przez NASK przed 1.05.2004 i sprawdz na jakiej
    podstawie wystawiana byla faktura VAT bez podpisu wystawcy i nabywcy.

  • 27. Data: 2005-01-20 15:12:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Waldek Godel napisał(a):

    [...]

    > Pokaż mi w Ustawie o Telekomunikacji, że domena internetowa jest usługą
    > telkomunikacyjną. Że zacytuję jednego idola sporej części internetu:
    > *nadinterpretujesz*

    Domeny nie kupujesz tylko rejestrujesz - co znaczy, ze ja wynajmujesz...

    j.

    --
    Na stronie http://napisy.ussbrowarek.org/
    - Jak robić napisy, żeby widz był z nich zadowolony?

  • 28. Data: 2005-01-20 16:23:46
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <n...@o...info> napisal(a):

    > Pokaż mi w Ustawie o Telekomunikacji, że domena internetowa jest usługą
    > telkomunikacyjną.

    Taka jest interpretacja GUS, a to on decyduje o kwalifikowaniu różnych
    usług pod różne PKWiU.
    --
    Samotnik

  • 29. Data: 2005-01-20 16:42:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 20 Jan 2005 16:12:57 +0100, januszek napisał(a):

    > Waldek Godel napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Domeny nie kupujesz tylko rejestrujesz - co znaczy, ze ja wynajmujesz...

    Ale to wciąż nie czyni ją usługą telekomunikacyjną.

  • 30. Data: 2005-01-20 16:47:52
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Waldek Godel pisze:

    > Skoro strona internetowa nie jest MIEJSCEM sprzedaży, to pozostaje
    > zaledwie reklamą. W reklamach również należy podawać ceny brutto i
    > są na to odpowiednie paragrafy,

    Kolejny 'inteligentny' przepis. Przecież tylko idiotę zachęci cena
    netto (jeśli, rzecz jasna, wie, że to cena netto) w reklamie, jeśli nie
    zachęciłaby brutto. Z resztą, nawet, jeśli to co z tego? Reklama to
    nie umowa kupna/sprzedaży.

    Ale to już jest mocno NTG...

    --
    Neas