    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [historia] 95 lat temu powstał Detefon
    Date: Thu, 1 Feb 2024 11:43:23 +0100

    Dnia Thu, 1 Feb 2024 02:20:53 +0100, io napisał(a):

    > "95 lat temu powstał Detefon, radioodbiornik, który zainicjował
    > radiofonizację Polski. ,,Był tani i pracował bez prądu. Można powiedzieć,
    > że było to urządzenie ekologiczne" - powiedział PAP historyk
    > radiotechniki Henryk Berezowski."
    >
    > "W 1926 roku zaczęło nadawanie Polskie Radio. W pierwszych latach w
    > Polsce radiofonia rozwija się bardzo wolno,..."
    >
    > Jakoś tak myślałem, że po wojnie, ale po wojnie to chyba tv.
    >
    > "Nowy odbiornik detektorowy otrzymał nazwę handlową Detefon. Była to
    > niewielka skrzynka bakelitowa z przełącznikiem fal długich i średnich.
> [...]

    Ale na przemian mogł słuchać chłopa albo baba.
    Chociaż były też modele z dwoma wyjściami na słuchawki. Tyle, że chopy były
    chytre i szkoda im było pieniędzy na drugie słuchawki i na droższy detefon
    ;)
    Więc albo chłop, albo baba.

    Ale może przez to był zwiększony przyrost naturalny?
    Wszak jak baba wypięła się na stole i słuchała w słuchawkach, to stanowiła
    smakowity kąsek dla chłopa :D
    Nie trzeba było pieca chlebowego ;)

    --
    Pozdrawiam.