  • 1. Data: 2010-02-24 09:01:36
    Temat: gwarancja na aku centry a utrata pojemnosci
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Mam sobie Centre Plus 45Ah - niespełna rok; Jako że auto jeździ niewiele i
    niedługo jak widziałem po kręceniu że przydało by mu się troche pomocy,
    ładowanie prądem 1/40-1/30 - tak z 2 razy sie zdażyło; ostatnio przy okazji
    zmierzyłem pojemność; przy rozładowaniu prądem 1/12 (2h po ładowaniu, temp
    ok 20st) wyszło niespełna 36Ah. Czy spotkał sie ktoś z normami określającymi
    jaki jest dopuszczalny spadek pojemności aku podczas okresu gwarancyjnego?
    na stronie Centry nic takiego nie namierzyłem

    pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2010-02-24 13:46:02
    Temat: Re: gwarancja na aku centry a utrata pojemnosci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ArturVF500" <a...@o...pl> napisał
> [...]
    > jest dopuszczalny spadek pojemności aku podczas okresu
    > gwarancyjnego? na stronie Centry nic takiego nie namierzyłem

    No coz, probowac mozna.
    Podejrzewam ze zrzuca wine na ciebie, ale kto nie sprobuje ten sie
    nie dowie.

    Z praktyki jak wiadomo wynika ze pojemnosc jest drugorzedna, to sie
    moga zaslonic ze w tym tempie akumulator na 3-4 lata starczy, wiec
    o co pretensje :-)

    No i ze glebokie rozladowywanie skraca zywot akumulatora :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-02-24 17:04:49
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    ArturVF500 pisze:

    > Mam sobie Centre Plus 45Ah - niespełna rok; Jako że auto jeździ niewiele i
    > niedługo jak widziałem po kręceniu że przydało by mu się troche pomocy,

    A nie jest tak, że coś w samochodzie pobiera dużo prądu i po dłuższym
    leżakowaniu aku jest rozładowany przy kręceniu (i nie ma okazji się
    naładować)?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 4. Data: 2010-02-24 22:22:08
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "ArturVF500" <a...@o...pl> napisał
    >
    > No coz, probowac mozna.
    > Podejrzewam ze zrzuca wine na ciebie, ale kto nie sprobuje ten sie nie
    > dowie.

    Przecież dla prostego akumulatora rozruchowego wystarczy jeden epizod
    głębokiego rozładowania żeby taka strata pojemności nastąpiła - jasne
    jest że będą się wykręcać! I uduwodnij im człowieku że nie jesteś
    wielbłądem...
    Ja osobiście do gwarancji na akumulator podchodzę tak samo jak do
    gwarancji na trafienie szóstki w totka.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-02-25 14:37:06
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "ArturVF500" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    okazji
    > zmierzyłem pojemność; przy rozładowaniu prądem 1/12 (2h po ładowaniu,

    Może jest 45Ah +/- 10% i np. dodatkowo jakiś kruczek w warunkach
    rozładowania? A może teraz to już nie dotyczy rozładowania lecz ładowania?
    :)

    e.

  • 6. Data: 2010-02-25 15:06:57
    Od: bendziol <bendziol@no_spam.poczta.onet.pl>

    ładowałeś dobrze, jeżeli naładowałeś naprawdę do pełna (gazowanie) to
    pojemność mierzy się przy rozładowaniu pradem 1/20. Prz większych praach
    spada i to dość drastycznie. nie znam tej normy na tyle aby odpowiedzieć
    w jakiej temperaturze, ale podejrzewam że "normalnej".
    twój akumulec wygląda dobrze.

    wojtek

    a tak apropos: centra to produkt polski: jak ci się trafi to będziesz
    miał na lata, a jak nie: koledze w nowym akumulcu CENTRA CA+ zamarzł
    przy -15 elektrolit, sprawa oprze się o sąd konsumencki.