  • 71. Data: 2017-02-11 21:20:21
    Temat: Re: gpio 12v
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > Nie maja.
    > A dlaczego nie maja ? Chyba jednak zasugerowales powod :-)

    Może nie muszą? Nie mnie wnikać co konstruktor chciał osiągnąć, zwykle
    urządzenia przemysłowe są rozbite na moduły i moduł z procesorem jest
    osobno, a moduł z FPGA jest na płycie I/O albo międzymordziu pomiędzy
    płytami.

    > Naprawiasz urzadzenia z FPGA ?

    Naprawiam to co mogę, jeśli FPGA jest uwalone to odmawiamy naprawy bo
    nie mamy możliwości wgrać prawidłowej jego konfiguracji, w końcu
    oryginał uszkodzony lub podejrzany i nie ma pewności że to co w nim jest
    i da się odczytać jest prawidłowe. Miałem przypadek z procesorem który
    dawał się odczytać pomimo że miał ustawioną flagę security, skopiowany
    program w nowy procesor nic nie pomógł, strata mojego czasu i kosztu części.

    > Jakimi dokladnie, i czy obok nie ma malej kostki pamieci ...

    Za każdym razem sprawdzam czy pamięć danego proca/FPGA jest w czy poza
    nim, jeśli scalak jest w podstawce to nawet programatorem sprawdzam czy
    da się odczytać, jeśli nie ma podstawki to mój czas na wylutowanie jest
    zbyt drogi i uznaję że jest zabezpieczony. Konkretów nie podam bo nawet
    nie staram się ich zapamiętać, za dużo tego.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 72. Data: 2017-02-11 21:33:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ty sie nie zastanawiaj, ty patrz co napisales :-)

> [...]
    > zbyt drogi i uznaję że jest zabezpieczony. Konkretów nie podam bo nawet
    > nie staram się ich zapamiętać, za dużo tego.

    Zwraca tylko uwage, ze sporo FPGA ma konfiguracje w osobnej pamieci.
    Chcesz skopiowac urzadzenie, to kupujesz FPGA, pamiec i kopiujesz
    zawartosc. Takie to zabezpieczenie :-)

    J.

  • 73. Data: 2017-02-12 00:20:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 11 Feb 2017 20:20:21 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Miałem przypadek z procesorem który
    > dawał się odczytać pomimo że miał ustawioną flagę security,

    Coraz ciekawsze rzeczy opowiadasz, gdyż większość zabezpieczonych
    mcu DA się odczytać. Zabezpieczenie nie polega na tym by się nie dało
    ale na tym co taki odczyt zawiera.

    --
    Marek

  • 74. Data: 2017-02-12 02:19:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Coraz ciekawsze rzeczy opowiadasz, gdyż większość zabezpieczonych mcu
    > DA się odczytać. Zabezpieczenie nie polega na tym by się nie dało ale na
    > tym co taki odczyt zawiera.

    Wybacz ale pierdolisz bzdury, do tej pory spotkałem się tylko z jednym
    MCU i to starym jak cholera, który po zabezpieczeniu przy odczycie
    podawał połowę bajtu. Cała reszta nie podaje nic. A przynajmniej te
    które trafiają mi na biurko.

  • 75. Data: 2017-02-12 02:22:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 11 Feb 2017 20:20:21 +0000, AlexY napisał(a):
    [..]

    > Ty sie nie zastanawiaj, ty patrz co napisales :-)

    Odnoszę wrażenie, że to co piszę jest w jakimś niezrozumiałym języku.

    [..]

    > Zwraca tylko uwage, ze sporo FPGA ma konfiguracje w osobnej pamieci.
    > Chcesz skopiowac urzadzenie, to kupujesz FPGA, pamiec i kopiujesz
    > zawartosc. Takie to zabezpieczenie :-)

    Mnie interesują te FPGA które do mnie trafiają w realnych urządzeniach a
    nie to co leży w sklepie na półce lub u kogoś w szufladzie. W dodatku
    sprecyzowałem że robię w przemysłówce co jest moim zdaniem dość istotne.

  • 76. Data: 2017-02-12 11:13:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Feb 2017 01:19:14 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Wybacz ale pierdolisz bzdury, do tej pory spotkałem się tylko z
    jednym

    Młody człowieku, widzę, że nie tylko masz problem z pisaniem ze
    zrozumieniem ale z czytaniem również.
    Próba odczytania zabezpieczinego 18f2520:

    $pk2cmd -PPIC18F2520 -T -I -GP0-30
    Read successfully.

    Program Memory 00000000 000000 000000 000000 000000 000000 000000
    000000 000000 00000010 000000 000000 000000 000000 000000 000000
    000000 000000 00000020 000000 000000 000000 000000 000000 000000
    000000 000000 00000030 000000
    Device ID = 1100 Revision = 0007 Device Name = PIC18F2520

    Operation Succeeded.

    Rozumiem, że 2520 to ten "stary procesor"? Rotfl.
    Każdy pic da się odczytać. Zera w odczycie to oczywiście efekt
    blokady ale to nie oznacza "że nie da się odczytać". Da się, z tym że
    same zera.

    --
    Marek

  • 77. Data: 2017-02-12 12:58:19
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > odczytać. Zera w odczycie to oczywiście efekt blokady ale to nie oznacza
    > "że nie da się odczytać". Da się, z tym że same zera.

    Brak informacji, to też informacja. :D

    --
    Desoft

  • 78. Data: 2017-02-12 13:26:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Feb 2017 12:58:19 +0100, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:
    > Brak informacji, to też informacja. :D

    oczywiście, co cały czas sugeruję.

    --
    Marek

  • 79. Data: 2017-02-12 19:17:45
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Marek wrote:

    > Komentarz J.F. oraz slawka tylko potwierdza kontekst i sens tego cytatu.
    > A w więksxości przypadków jest.dokładnie odwrotnie, bo wszystko jest w
    > zew. sflashach, które łatwo odczytać.

    Wszystko zależy od tego, jakie to jest FPGA. Odczytanie zewnętrznego
    flasha może Ci nic nie dać, bo droższe FPGA mają możliwość zakodowania
    bitstreamu AESem (klucz jest wtedy pamiętany w kostce w pamięci RAM
    podtrzymywanej bateryjnie). W procesorach kodowania się zasadniczo
    nie stosuje, zadowalając się zwykłym (anti)fuse, który można przełączyć
    pod mikroskopem elektronowym. Przykłady (wraz z cennikiem) do
    znalezienia w sieci.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 80. Data: 2017-02-12 20:30:17
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-11 o 21:33, J.F. pisze:

    > Zwraca tylko uwage, ze sporo FPGA ma konfiguracje w osobnej pamieci.
    W przemysłowych urządzeniach się to nie zdarza, zawsze program jest w
    fpga, jak jest urządzenie (nawet proste) z np 51 albo jakąś starą
    motorolą które są bez epromu i program siedzi na zewnątrz to jest jedno
    albo kilka pga albo fpga.

    > Chcesz skopiowac urzadzenie, to kupujesz FPGA, pamiec i kopiujesz
    > zawartosc. Takie to zabezpieczenie :-)
    Oj naiwny.

    --
    Pozdr