  • 41. Data: 2017-02-07 10:13:18
    Temat: Re: gpio 12v
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:

    >Nie rozumiem Twojej wypowiedzi, możesz przetłumaczyć?

    FPGA nie sluzy do masowej produkcji.
    A jednak ktos to robi - widac sie oplaca :-)

    To z atmelkiem moze byc tak samo, nawet IMO lepiej ...

    J.

  • 42. Data: 2017-02-07 17:01:04
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    robot wrote:

    > A to jest prastara tradycja z tymi kartami.
    > Oni to tłumaczą tym że do tej drogiej są inne wyśmienite i
    > najznakomitsze we wszechświecie specjalne
    > pozłacane diamentami sterowniki, dzięki którym poczujesz się lepiej i
    > będziesz wiecznie młody.

    Sterowniki są te same (tj. wspólny pakiet instalacyjny), tylko
    sobie wczytują na starcie sygnaturkę z PCI (konfigurowalną
    zworką/opornikami) i stosownie do niej włączają lub też nie
    obsługę poszczególnych funkcji.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 43. Data: 2017-02-07 17:08:12
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    J.F. wrote:

    > Ale moze nie tylko "dostarczenie", co lepsza karta ma 8 rdzeni sprawne,
    > a gorsza tylko 4 ...

    I właśnie m.in. za brak takich dylematów płacisz kupując kartę
    "obliczeniową". :-)

    A w praktyce to wygląda tak, że jak uzysk w pełni sprawnych
    struktur scalonych wzrasta, to się daje lepsze do niższych
    modeli kart, bo gorszych brak, więc szansa na poprawny upgrade
    rośnie. :-)

    > No coz, ktos, kto potrzebuje serwera sprawnego w szerszym klimacie, to
    > go nie dostanie u Intela :-)

    Nie chodzi o szerszy klimat, bo serwerownia jest zazwyczaj
    klimatyzowana, tylko o zbadanie, co się stanie z maszyną, jak
    się np. temperatura podniesie w wyniku awarii wiatraczka.
    I wystawienie papieru na tę okoliczność.

    > A jak sobie radza wytworcy aparatury medycznej ?
    > W wielu czujnikach/elementach jest dopisek "not for life support system".
    > Olewaja/testuja, czy szukaja lepszych dostawcow ?

    Nie wiem, ale stawiam na to, że sprzedają te same chipy, tylko
    po dokładniejszych testach i z certyfikatem. Przecież nie chodzi
    o to, że chip działał nie będzie, tylko kto pójdzie siedzieć, gdy
    się coś komuś stanie -- to nie jest problem techniczny.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 44. Data: 2017-02-07 17:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >Nie chodzi o szerszy klimat, bo serwerownia jest zazwyczaj
    >klimatyzowana, tylko o zbadanie, co się stanie z maszyną, jak
    >się np. temperatura podniesie w wyniku awarii wiatraczka.
    >I wystawienie papieru na tę okoliczność.

    Czyli przebadac trzeba, skoro Intel tego nie robi.

> [...]
    >o to, że chip działał nie będzie, tylko kto pójdzie siedzieć, gdy
    >się coś komuś stanie -- to nie jest problem techniczny.

    No wlasnie - czy wystarczy "przebadalismy dokladnie i stwierdzilismy,
    ze jest wystarczajaco dobry", czy lepiej poszukac dostawcy, ktory
    sprzeda bez takiego zastrzezenia. Najlepiej zagranicznego.

    Z serwerem sytuacja podobna :-)

    J.

  • 45. Data: 2017-02-07 17:43:15
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    J.F. wrote:

    > No wlasnie - czy wystarczy "przebadalismy dokladnie i stwierdzilismy, ze
    > jest wystarczajaco dobry", czy lepiej poszukac dostawcy, ktory sprzeda
    > bez takiego zastrzezenia. Najlepiej zagranicznego.

    Nie Jarku, to nie tak działa. Nie płacisz za jakiś niesamowity układ
    scalony, czy serwer, tylko za towarzyszący mu papier. Dodatkowych testów
    możesz w ogóle nie robić, to Twoja sprawa. Tylko gdy się ktoś
    podczas badań przekręci i się zacznie szukanie winnych, to Cię znajdą.

    > Z serwerem sytuacja podobna :-)

    Nie jest podobna, jest znacznie gorsza. Mało który martwy pacjent
    ma do dyspozycji dział prawny o wielkości typowej np. dla dużej
    ubezpieczalni i budżet na jego wzmocnienie zewnętrznymi fachowcami.
    A wtedy poznasz sens pojęcia "zrobić z dupy jesień średniowiecza". :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 46. Data: 2017-02-07 18:19:04
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    AlexY wrote:

    > Ciekawe, muszę wgryźć się w temat, mam 2x 660, jedną mogę poświęcić.

    Tylko się Panowie za bardzo nie napalajcie, po takiej zmianie
    osobowości karta nie będzie szybsza, lecz typowo wręcz przeciwnie:
    taktowanie jest niższe do kilkunastu procent. Za to inne funkcje
    stają się dostępne: operacje atomowe na pamięci karty, dodatkowe
    wsparcie sprzętowe dla niektórych typów danych, np. double,
    GPU direct, czyli ominięcie warstwy systemu operacyjnego poprzez
    uzyskanie przez kartę graficzną bezpośredniego dostępu do karty
    sieciowej (najlepiej Infiniband) i utworzenie automatyczne
    zarządzanego klastra z GPU, RDMA itp. Trzeba jeszcze wiedzieć,
    co z tym zrobić i mieć wart włożonego wysiłku wolumen danych. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 47. Data: 2017-02-08 01:35:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Wyderski pisze:

    > Tylko się Panowie za bardzo nie napalajcie, po takiej zmianie
    > osobowości karta nie będzie szybsza, lecz typowo wręcz przeciwnie:
    > taktowanie jest niższe do kilkunastu procent. Za to inne funkcje

    Bez przesadyzmu, do manipulowania częstotliwościami i napięciami też są
    programy.

    Znaczy gierki pójdą szybciej? ;)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 48. Data: 2017-02-08 01:36:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    [..]
    > FPGA nie sluzy do masowej produkcji.
    > A jednak ktos to robi - widac sie oplaca :-)
    >
    > To z atmelkiem moze byc tak samo, nawet IMO lepiej ...

    Dość często spotykam FPGA w urządzeniach przemysłowych gdzie mają
    uniemożliwić skopiowanie urządzenia. Ale fakt że masówka to to nie jest.

  • 49. Data: 2017-02-08 09:25:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Feb 2017 00:36:57 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Dość często spotykam FPGA w urządzeniach przemysłowych gdzie mają
    > uniemożliwić skopiowanie urządzenia.

    A gdzie tu trudność? Kopiuje.się pamięć a nie fpga.

    --
    Marek

  • 50. Data: 2017-02-08 09:34:27
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Feb 2017 00:36:57 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Dość często spotykam FPGA w urządzeniach przemysłowych gdzie mają
    > uniemożliwić skopiowanie urządzenia.

    Jest to realnie zabezpieczenie?

    Nie chodzi mi o to czy FPGA jest write only. Ale że "urządzenie" da
    się skopiować (z naruszeniem lub nie np. patentów itp.) robiąc
    oprogramowanie od zera. Przykładem jest BIOS komputerów PC.