  • Data: 2017-02-16 19:58:33
    Temat: Re: gpio 12v
    Od: Janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-14 o 20:43, Pszemol pisze:

    > Altera robiła kilka serii dużych FPGA z pamięcią konfiguracji poza
    > kostką...
    Xilinix chyba także, ale te fpga co spotykam to są bez zewn pamięci,
    więc konfigurację mają zapamiętaną w środku.

    > Nie wiem czy wszyscy producenci w jednakowy sposób podchodzą do
    > zabezpieczania przed kopiowaniem hardware.
    Są producenci którzy nie zabezpieczają, spotkałem się z tym, mogę
    sczytać epromy ale bez wyraznej potrzeby tego nie robię. Zajmuję się
    naprawą a nie piraceniem urządzeń.

    > Wyobrażam sobie dużych producentów robiących duże serie bardziej narażonych
    > na kopiowanie niż krótkie serie małych producentów, gdzie klienta się
    > wygrywa dbaniem o niego osobiście i dogadzaniem klientowi
    Tak dogadzają że serwis fabryczny jest wzywany w ostateczności :)

    nie tanim
    > sprzętem masowym tylko wlasnie rozwiazaniami dopasowanymi pod unikalne,
    > konkretne potrzeby tegoż klienta.
    > Firmie kopiującej nie opłaci sie inwestycja w robienie wlasnej płytki i
    > montaż czegoś, co się sprzeda w 2 egzemplarzach...

    Dokładnie, może są tacy co kopiują maszyny ale ja naprawiam,
    więc trudno mnie posądzić o piractwo nawet jak sczytam program z procka,
    po to żeby go zamienić na sprawny egzemplarz.

    --
    Pozdr

    Janusz_k