    From: Piotr Wyderski <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: gpio 12v
    Date: Sat, 4 Feb 2017 22:18:18 +0100

    AlexY wrote:

    > I tak i nie, obecnie masz w procu moduły funkcjonalne, ADC, komparator,
    > porty I/O, timery, przerwania, itd, używasz tego co potrzebujesz. To o
    > czym Ty piszesz to już warstwa fizyczna interfejsów, mogę mieć wymaganie
    > gdzie okaże się że napięcie portu będzie o 1V za niskie, co wtedy?

    W FPGA jest zazwyczaj kilka banków z osobnymi pinami VDDIO i sobie
    sam wybierasz, z jakiego napięcia go zasilisz, stosownie do potrzebnego
    standardu. Napięcia poszczególnych banków mogą być dowolne, choć raczej
    dotyczy to kierunku napięć niższych niż 3,3V. Nie widzę powodu, by
    dokładnie tego rozwiązania nie stosować też w MCU. Co więcej, moje
    zdanie w tej sprawie jest już nieistotne, bo dokładnie to zrobił
    Atmel w tych kilku chipach HV. Port B może przyjąć napięcia z zakresu
    VDD+0,5V, a VDD do 18V. Pozostałe porty do 3,3V.

    > Obecne rozwiązanie jest przemyślane i logiczne

    Tego mu nie odmawiam, nie jest natomiast minimalne.

    > Atmelki i inne pice są w dużej mierze przeznaczone dla amatorów

    Bez żartów, żadnej firmy nie stać na produkcję procesorów dla amatorów.
    Jesteśmy planktonem i należy mieć tego świadomość. Ja rocznie na PIC
    wydaję może 200 złotych, co jest raczej w górnych rejestrach jak na
    amatorów. To jest 50$. Ile to jest *minut* pracy wykwalifikowanego
    inżyniera w Dolinie Krzemowej?

    > Profesjonaliści jak mają takie
    > parcie to sobie je zamówią u producenta.

    A z tego, co skapnie z ich stołu mamy i my.

    > Cena adekwatna do tego co znalazłeś w środku?

    Dziecko szczęśliwe, bo gra, Żona, bo jest ciszej, ja się mogłem
    wykazać, więc zabawka spełnia swoją funkcję -- kogo interesuje środek?

    Pozdrawiam, Piotr