    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: gówna teraz robią
    Date: Tue, 11 Dec 2012 12:22:29 +0100

    > No to chyba masz szczęśliwie dobrego mechanika przy samej pracy.

    Być może. W końcu interes właściciela, by mieć kompetentnych ludzi
    - szczególnie jeśli chodzi o mniejsze warsztaty.

    > Mnie tam się na ogół nie opłaca jechac dwa razy.

    Dwa razy? A po co? Z góry zakładasz poprawki, czy też wyprawa to
    mechanika to jakaś operacja skomplikowana logistycznie?

    > Chyba że chodzi o coś co trwa >~2h.

    Niech trwa w założeniach tylko godzinę, to i tak szkoda czasu. Inna
    sprawa, że ciężko się spodziewać usługi liczonej co do minuty - zawsze
    mogą się trafić jakieś sytuacje, które zasadniczo da się przewidzieć.
    Np. poprzedni samochód nie zjechał ze stanowiska, ponieważ były jakieś
    komplikacje, komplikacje się pojawiły przy naprawie po wjechaniu na
    stanowisko itd.

    > Sugeruję mnogość przypadków, przy których moja obecność:

    To jest paranoja - Ty zakładasz, że do tego będzie dochodziło i do tego
    zakładasz, że Twoja obecność przed tym Ciebie uchroni.

    > a) zapobiegła fuszerce, wynikającej albo z niechlujstwa, albo tylko z
    > głupoty

    Aha. Znaczy patrzysz na ręce z założeniem, że w tym fachu pracują
    głównie niechluje i głupcy. Polecam siedzenie np. przy naprawie
    blacharskiej - szczególnie ciekawa może być obecność w czasie
    lakierowania :)

    > b) pomogła we właściwej diagnostyce usterki, z którą pan Ziutek jakoś
    > samnodzielnie
    > nie był w stanie sobie poradzić, co w konsekwencji umozliwiło lub
    > znacząco zmniejszyło
    > koszty naprawy (czas, niepotrzebne wymiany części)

    Tak, z pewnością obecność coś zmieni i oczywiście będziesz wiedział
    lepiej od Ziutka co zrobić trzeba :) Może lepiej Ziutka zmienić, a nie
    z góry traktować, że oni wszyscy tacy?

    > c) zapobiegła ordynarnemu oszustwu

    Tak, wszędzie głupcy i złodzieje. Wiesz, nie będę pisał, że ocenia się
    innych po sobie, ale zdecydowanie bardziej wolę pojechać raz na jakiś
    czas z reklamacją, niż siedzieć w warsztatach, patrzeć na ręce
    i zakładać, że będą chcieli mnie oszukać. No, ale ja nie siedzę w
    czasie napraw w warsztatach, a reklamacje to mogę z całego życia
    na palcach ręki policzyć.