  • 11. Data: 2009-12-12 22:46:35
    Temat: Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Krzysiek pisze:
    > Czy może ktoś polecić jakiś gotowy układ do pomiaru temperatury z
    > możliwością odczytu danych przez USB?

    Kupiłem niedawno to:
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp00200a.html
    Ładnie wykonane działające - czego oczekiwać więcej?
    dokupujesz mały worek ds18b20 i cieszysz sie że działa. obecnie na ponad
    40 000 pomiarów mam 15 błędów odczytu (znaczy brak odczytu).
    chyba taka bezawaryjność wystarczy? biblioteki w sieci są do
    programowania więc do dzieła.

  • 12. Data: 2009-12-13 06:49:03
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > 40 000 pomiarów mam 15 błędów odczytu (znaczy brak odczytu).
    > chyba taka bezawaryjność wystarczy? biblioteki w sieci są do

    Dzięki, właśnie o takie coś mi chodziło!
    Rozumiem, że można do tego podłączyć nieograniczoną ilość czujników?

    --
    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-12-13 07:20:30
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > 40 000 pomiarów mam 15 błędów odczytu (znaczy brak odczytu).
    > chyba taka bezawaryjność wystarczy? biblioteki w sieci są do

    Potrzebowałbym jeszcze dwóch informacji:
    1. W jakiej odległości od tego układu mogą znajdować się ds18b20
    2. Jakie przewody kupić aby połączyć ds18b20

    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-12-13 11:55:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Dec 2009 19:55:58 +0100, Krzysiek wrote:
    >Czy może ktoś polecić jakiś gotowy układ do pomiaru temperatury z
    >możliwością odczytu danych przez USB?

    Tak swoja droga to wydawalo mi sie ze powinny juz byc takie rzeczy
    popularne, do serwerowni.

    Sa, ale ceny serwerowe :-)

    http://www.esis.com.au/Sensors-Other/TempSensor-USB.
    htm
    http://www.geminicomputersinc.com/dig-301-1141-01.ht
    mlhttp://www.geminicomputersinc.com/dig-301-1141-01.
    html
    http://www.audon.co.uk/th1.html

    To podejrzewam cene ma przemyslowa:
    http://automatykab2b.pl/component/option,com_content
    /catid,25/id,1571/view,article/
    http://www.thermistor.com/productsDirecTemp.html

    Pozostaje samorobka, np
    http://www.camelspit.org/2008/02/29/envstick-usb-tem
    perature-sensor/

    Czesci USB moze nie warto robic - kupisz gotowy konwerter na RS232.

    J.

  • 15. Data: 2009-12-13 12:23:22
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > Rozumiem, że można do tego podłączyć nieograniczoną ilość czujników?

    to chyba zle rozumujesz ale bardzo duzo na PEWNO.

    owfs poszukaj w googlach, tam mieli fotke - cale biurko w czujnikach ;-)

    Softu pod 1wire jest sporo a to najwazniejsze.

  • 16. Data: 2009-12-13 13:16:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Filip Ozimek wrote:

    > Najprościej będzie kupić interfejs pomiarowy do komputera i podłączyć
    > kilka czujników (analogowych lub cyfrowych). Ja osobiście mam bardzo
    > dobre doświadczenia z produktami firmy National Instruments (www.ni.com)
    > szczególnie kartami-pudełkami podłączanymi przez USB. Takie pudełko ma w
    > sobie kilka przetworników ADC lub DAC i wejścia/wyjścia cyfrowe. Mając
    > taki interface łatwo podłączyć czujnik analogowy (pomiar napięcia np. z
    > układu LM35 http://www.national.com/ds/LM/LM35.pdf) lub cyfrowy (należy
    > napisać odpowiedni program!) typu Dallas DS18S20/DS18B20/DS1820. Prócz
> [...]

    Tez mam dobre doswiadczenia, uzywamy w pracy kilkanascie "skrzynek" NI. Maja
    one niestety jedna wade, czyli cene. Jezeli ta nie gra rolexa, to bardzo
    polecam.
    Tej rasy jest kupe roznych przetwornikow na rynku, niektore w naprawde
    atrakcyjnej cenie (rzedu 30EUR).

    Waldek

  • 17. Data: 2009-12-14 15:13:39
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Krzysiek pisze:

    > Potrzebowałbym jeszcze dwóch informacji:
    > 1. W jakiej odległości od tego układu mogą znajdować się ds18b20
    > 2. Jakie przewody kupić aby połączyć ds18b20

    1. dość sporej ,ja testowałem na 30m.
    2. skrętka sieciowa jest idealna.

  • 18. Data: 2009-12-15 07:48:15
    Od: anonim <a...@a...com>