  • 1. Data: 2009-12-12 18:55:58
    Temat: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Czy może ktoś polecić jakiś gotowy układ do pomiaru temperatury z
    możliwością odczytu danych przez USB?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-12-12 19:04:03
    Temat: Re: gotowy układ do pomiaru temperatury przez USB
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Krzysiek przemówił ludzkim głosem:
    > Czy może ktoś polecić jakiś gotowy układ do pomiaru temperatury z
    > możliwością odczytu danych przez USB?

    Jaki zakres temperatur, jaka dokładność, jakieś życzenia do co sondy
    pomiarowej?

    Może taka zabawka ci wystarczy:
    http://www.allegro.pl/item850209033_termometr_usb_id
    ealny_do_serwerowni_biura_fv22.html

  • 3. Data: 2009-12-12 20:14:32
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Zbych pisze:
    > Krzysiek przemówił ludzkim głosem:
    >
    > Jaki zakres temperatur, jaka dokładność, jakieś życzenia do co sondy
> [...]

    szukam urządzenia który obsłużyłby kilka(naście) punktów pomiarowych.
    Wyniki chciałbym pobierać i rejestrować na komputerze. Program sobie
    napiszę. Chodzi o coś typu:
    http://mod-planet.com/termometr-na-ds1820,293.html
    tylko żeby było już to gotowe urządzenie pod USB.

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-12-12 20:37:37
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    Może to Cie zainteresuje: http://www.bms.toya.net.pl/temperatura/

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2009-12-12 20:37:54
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Krzysiek pisze:
    > Czy może ktoś polecić jakiś gotowy układ do pomiaru temperatury z
    > możliwością odczytu danych przez USB?

    Gotowy w sensie "gotowy do kupienia" czy "gotowy do zrobienia"? Jeśli to
    drugie to http://www.mulder.franken.de/ds1820tousb/ i wiele innych do
    wyszukania frazą "USB DS1820" wpisaną w google.com.

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2009-12-12 20:52:45
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Filip Ozimek pisze:
    > Gotowy w sensie "gotowy do kupienia" czy "gotowy do zrobienia"? Jeśli to

    Chodzi o gotowy do kupienia...

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-12-12 20:58:22
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Czarek pisze:
    > Może to Cie zainteresuje: http://www.bms.toya.net.pl/temperatura/

    Mnie interesuje samo urządzenie na USB. Nie mam portu RS-232 w notebooku
    a wyniki chciałbym rejestrować właśnie na nim. Gdyby mogło być na
    RS-232, to bym sobie sam to zmontował.
    Do tego urządzenia napiszę sobie dedykowane oprogramowanie w Javie,
    jednak z elektroniki jestem cienki.

    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-12-12 21:01:43
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-12-12 21:58, Krzysiek napisał/a:

> [...]
    > RS-232, to bym sobie sam to zmontował.
    > Do tego urządzenia napiszę sobie dedykowane oprogramowanie w Javie,

    Skontaktuj się z osobą do której kontakt jest na tej stronie i wypytaj o
    szczegóły (on sam to proponuje), co do RS to przecież są dostępne
    odpowiednie adaptery/przejściówki RS232 -> USB

    --
    Cz.

  • 9. Data: 2009-12-12 21:13:52
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Krzysiek pisze:

    > Chodzi o gotowy do kupienia...

    Najprościej będzie kupić interfejs pomiarowy do komputera i podłączyć
    kilka czujników (analogowych lub cyfrowych). Ja osobiście mam bardzo
    dobre doświadczenia z produktami firmy National Instruments (www.ni.com)
    szczególnie kartami-pudełkami podłączanymi przez USB. Takie pudełko ma w
    sobie kilka przetworników ADC lub DAC i wejścia/wyjścia cyfrowe. Mając
    taki interface łatwo podłączyć czujnik analogowy (pomiar napięcia np. z
    układu LM35 http://www.national.com/ds/LM/LM35.pdf) lub cyfrowy (należy
    napisać odpowiedni program!) typu Dallas DS18S20/DS18B20/DS1820. Prócz
    NI podobny sprzęt robi np http://www.advantech.com/eautomation/.

    --
    Filip.

  • 10. Data: 2009-12-12 21:16:51
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Czarek pisze:

    > Skontaktuj się z osobą do której kontakt jest na tej stronie i wypytaj o
    > szczegóły (on sam to proponuje), co do RS to przecież są dostępne
    > odpowiednie adaptery/przejściówki RS232 -> USB

    Moim zdaniem taki adapter w tej konkretnej roli nie sprawdzi się. Tutaj
    używane są porty DTR/DTS (albo podobnie) do odczytu danych z magistrali
    1-wire, a one nie są dobrze (w czasie rzeczywistym) obsługiwane w takim
    adapterze.

    --
    Filip.