  • 1. Data: 2022-04-02 13:25:29
    Temat: głośna praca wspomagania
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    Czołem!

    Hydrauliczne wspomaganie kierownicy zaczęło wydawać dziwne dźwięki:
    skrzypi podczas pracy. Czy to objaw jakiejś poważnej awarii, która
    zbliża się wielkimi krokami?

    Płyn jest, wspomaganie działa elegancko, luzów w maglownicy też nie ma...

  • 2. Data: 2022-04-02 15:08:01
    Temat: Re: głośna praca wspomagania
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:624832a9$0$453$65785112@news.neostrada.pl>
    user zhbick pisze tak:

> [...]
    > awarii, która zbliża się wielkimi krokami?
    >
    > Płyn jest, wspomaganie działa elegancko, luzów w maglownicy też

    Wspomaganie raczej nie skrzypi bo jest ciągle mokre.

    Może skrzypi zardzewiały przegub Kardana przy maglownicy albo
    łożyska oporowe mcpersonów.

    Wyłącz silnik, podnieś oba koła i pokręć kierą.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 3. Data: 2022-04-03 08:41:20
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.04.2022 o 13:25, zhbick pisze:
> [...]
    > zbliża się wielkimi krokami?
    >
    > Płyn jest, wspomaganie działa elegancko, luzów w maglownicy też nie ma...

    "Zaczęło"? W każdym starszym aucie wydaje odgłosy przy skrajnym
    poleżeniu kół, po prostu pompa pracuje pod większym obciążeniem i stąd
    te odgłosy. Nie wiem jak w nowych, bo od dłuższego czasu nie miałem do
    czynienia z nowym autem. Ale skoro nic innego sie nie dzieje to nie jest
    to w żadnym wypadku awaria.

  • 4. Data: 2022-04-03 15:58:47
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 15:08, PiteR pisze:

    > Wyłącz silnik, podnieś oba koła i pokręć kierą.

    Skrzypi tylko przy uruchomionym silniku, od samego początku kręcenia
    kierownicą, jednakowo głośno bez względu na położenie kół.

  • 5. Data: 2022-04-03 16:00:18
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 03.04.2022 o 08:41, trybun pisze:

    > "Zaczęło"? W każdym starszym aucie wydaje odgłosy przy skrajnym
    > poleżeniu kół, po prostu pompa pracuje pod większym obciążeniem i stąd
    > te odgłosy.

    Tak. Dnia pewnego wsiadłem rano na parkingu w samochód, uruchomiłem i
    przy rozpoczęciu jazdy podczas kręcenia kierownicą - usłyszałem, że skrzypi.

  • 6. Data: 2022-04-04 10:06:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2022 o 15:58, zhbick pisze:

    > Skrzypi tylko przy uruchomionym silniku, od samego początku kręcenia
    > kierownicą, jednakowo głośno bez względu na położenie kół.

    Pasek sprawdź. Polej go wodą, wtedy skrzypienie zanika, jeśli pasek ma
    dosyć.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 7. Data: 2022-04-04 17:56:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:624aa716$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    user LordBluzg(R) pisze tak:

    > Pasek sprawdź. Polej go wodą, wtedy skrzypienie zanika, jeśli
    > pasek ma dosyć.

    właśnie

    może napinacz się zaciął jak w moim.

  • 8. Data: 2022-04-04 20:14:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.04.2022 o 17:56, PiteR pisze:

    > właśnie
    >
    > może napinacz się zaciął jak w moim.

    Znałem takich, że jak im piszczał pasek od alternatora to go olejem
    traktowali :D

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 9. Data: 2022-04-05 08:23:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.04.2022 o 16:00, zhbick pisze:

    > Tak. Dnia pewnego wsiadłem rano na parkingu w samochód, uruchomiłem i
    > przy rozpoczęciu jazdy podczas kręcenia kierownicą - usłyszałem, że
    > skrzypi.

    Przypuszczalnie skrzypiał i wcześniej, tylko zauważyłeś dopiero teraz.
    Ja np zauważyłem to zjawisko gdy auto było na kanale. Oczywistsze może
    być też jakaś inna przyczyna hałasu. Hałas pompy wspomagania można
    zakwalifikować bardziej  jako  szum który wzrasta przy skręcaniu kół,
    niż skrzypienie.