  • 11. Data: 2011-07-26 16:50:01
    Temat: Re: generator 1- 1,5 Hz
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 26 Lip, 18:07, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > A wracaj c do samej metody... zapodaj schemat filtra kt ry wy apie 1,5Hz
    >
    > --
    > Desoft

    Uszanowanie

    Oj tam się czepiasz , mała pomyłka
    i już problemy tworzysz :-)
    Sama zasada jest OK .
    W praktyce z 80 lat stosowana.
    Jak już wątkotwórca podał założenia
    co do stabilności, kształtu przebiegu
    i poboru mocy - to wiadomo o co się
    oprzeć . Tylko warunku ceny nie znamy .
    Ja tam bym popularny kwarc 6.144 Mhz
    wykorzystał - 1,5 Hz spokojnie wyda
    po podzieleniu :-)
    Ale 1,5 Hz to taka nietypowa
    częstotliwość , wymagająca .
    Dla spokoju o kształt i stabilność
    ICL 8038 się nada , a na MCY 74093
    + 1 rezystor i 1 kondensator też się uda zrobić.

    --
    SP4OLN

  • 12. Data: 2011-07-26 17:36:16
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    > Ja tam bym popularny kwarc 6.144 Mhz
    > wykorzystał - 1,5 Hz spokojnie wyda
    > po podzieleniu :-)
    jak bys regulowal 1-1.5Hz po podzieleniu tego kwarcu?

    c.

  • 13. Data: 2011-07-26 18:06:13
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 26 Lip, 19:36, Cezar <c...@B...pl> wrote:

    > jak bys regulowal 1-1.5Hz po podzieleniu tego kwarcu?
    >
    > c.

    Uszanowanie

    Z jaką gradacją ?
    Czyli jeśli przyjmiemy że do przełączania
    kolejnych uzyskiwanych częstotliwości użyjemy
    przełącznika - ile pozycji ma mieć przełącznik ?
    Może wystarczy 5 częstotliwości :
    1,0 1,2 1,2 1,3 1,4 1,5 ?
    Może 50 , a może płynna regulacja ?

    --
    SP4PLN

  • 14. Data: 2011-07-26 18:51:27
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    >W innych hipotetycznych przypadkach
    > można też uzyskiwać wymaganą częstotliwość
    > poprzez zmieszanie 2 innych .
    > Potrzebujesz 1,5 Hz - proszę wytwórz
    > 1. 999,000kHz
    > 2. 1000,500kHz
    > zmieszaj obie, i odfiltruj różnicę
    > jako potrzebną częstotliwość
    > odrzucając obie i ich sumę .
    >
    > Jakoś nie mogę się doliczyć....
    > 1000,5kHz - 999kHz = 1,5kHz i co dalej?

    Zapewne chodziło o Hz :)

    > A wracając do samej metody... zapodaj schemat filtra który wyłapie 1,5Hz

    Nie musi mieć fg na 1,5Hz, wystarczy znacznie wyżej, produkty będą sporo
    oddalone.

    Generator na mostku Wiena to chyba nie byłby zbyt łatwy do zrobienia z dobrą
    stabilnością szczególnie amplitudy - to tak intuicyjnie strzelam.
    Jednak jeśli kształt nie musi być sinusoidalny to jednak ja bym robił
    generator pracujący wyżej i dzielił tą częstotliwość. Pytanie, do czego ten
    generator?

    Michał

  • 15. Data: 2011-07-26 20:31:21
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    > jak bys regulowal 1-1.5Hz po podzieleniu tego kwarcu?
    >
    > c.

    Uszanowanie
    http://zapodaj.net/a8748749f273.png.html

    --
    SP4OLN

  • 16. Data: 2011-07-26 20:44:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SP4OLN,

    Tuesday, July 26, 2011, 10:31:21 PM, you wrote:

    > Uszanowanie
    > http://zapodaj.net/a8748749f273.png.html

    Popraw błędy w opisie. Bo są grube. Nijak z dzielenia 3000Hz przez
    100-150 nie uzyskasz 30-60Hz. A z 30-60Hz nijak po dzielenie przez 20 nie
    uzyskasz 1-1.5Hz.

    Powinno być 30-20Hz a nie 30-60Hz.

    Swoją drogą - zamieszczać tekst jako obrazek to już naprawdę odchyłka
    niezła.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-07-26 21:00:32
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 26 Lip, 22:44, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > Hello SP4OLN,

    Prościutko

    > Popraw błędy w opisie. Bo są grube.
    Najmocniej przepraszam - dobrze że to nie matura

    > Swoją drogą - zamieszcza tekstu jako obrazek to już
    > naprawdę odchyłka niezła.

    Dzięki za ocenzurowanie
    Jak widać matematyka - to moja słaba strona.
    Jedna z wielu...
    Po poprawkach powinno być OK
    http://zapodaj.net/47e64a9c52ce.jpg.html
    Zgadzam się - to przegięcie :-)

    --
    SP4OLN

  • 18. Data: 2011-07-26 22:38:41
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-26 18:50, SP4OLN pisze:

    > Uszanowanie

> [...]

    Tylko że 8038 kosztujący kiedyś 7 zł niektórzy sprzedają już po ponad 30
    zł czyli w cenie DDSa AD9833.

    MD

  • 19. Data: 2011-07-26 22:39:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-26 20:06, SP4OLN pisze:

> [...]
    > Czyli jeśli przyjmiemy że do przełączania
    > kolejnych uzyskiwanych częstotliwości użyjemy
    > przełącznika - ile pozycji ma mieć przełącznik ?

    A może 28 bitów w DDSie?

    MD

  • 20. Data: 2011-07-27 12:33:02
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Ranyyyy ...
    1- prostota konstrukcji czyli chyba NE555
    2- mały pobór prądu , zasilanie z baterii 9V maksymalny prąd wyjściowy 100mA
    3- tolerancja 10-15%
    4- przebieg prostokątny
    5- liniowa charakterystyka zmiany częstotliwości .
    Może tak ATmega 164 co ? A ja myślałem ze szanowni koledzy zafundują mi
    schemacik z gotowymi wartościami elementów ... ojjj naiwny , naiwny .....