  • Data: 2017-05-17 20:09:39
    Temat: Re: gdzie się teraz najbardziej opłaca?
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.05.2017 19:26, Irokez pisze:

    > Jest jeden problem, telefon pozwala mi wybrać np:
    > PLAY (Plus) RAT: WCDMA
    > PLAY (Plus) RAT: GSM
    > PLAY (Plus) RAT: LTE
    > PLAY (T-Mobile) RAT: WCDMA
    > PLAY (T-Mobile) RAT: GSM
    > PLAY (T-Mobile) RAT: LTE
    >

    > Czyli na sztywno... Wybrałem "PLAY (Plus) RAT: LTE" i napisało że nie może się
    > teraz połączyć i koniec, brak zasięgu.
    > Z Play i T-Mobile podobnie zresztą robi wybierając LTE, diabli wiedzą czemu, bo w
    > trybie automatycznym na sieci Play łączy się w trybie LTE.

    No i źle wybrałeś. W Playu z LTE (i w ogóle z internetu) można korzystać tylko we
    WŁASNEJ
    sieci. Nie pomoże ustawienie "PLAY (Plus) RAT: LTE", czy "PLAY (T-Mobile) RAT: LTE",
    bo i tak przy pobieraniu danych Play przełączy na sieć macierzystą. A jak kiepski
    zasięg
    w Playu, to kaplica - nie przełączy na TM, czy Plusa.

    Do rozmów powinieneś ustawić "PLAY (T-Mobile) RAT: GSM", lub "PLAY (Plus) RAT: GSM"
    i liczyć, że do internetu będziesz miał na tyle dobry zasięg w Playu, że pojawi
    się LTE, albo
    przynajmniej HSPA. Tak więc to ustawianie na sztywno innej sieci zdaje egzamin
    tylko do
    rozmów, bo z internetem jesteś zdany wyłącznie na Playa, a jaki on ma zasięg poza
    dużymi
    ośrodkami, każdy widzi. Sumując: jeśli liczysz, że w Playu będziesz mieć LTE (albo
    w ogóle
    internet) wszędzie, to się przeliczysz.

    > Rozwiązaniem jest zmiana sieci.

    Niekoniecznie. Można zamienić smartfona na dualsima i drugą kartę SIM - TM,
    Orange, lub
    Plusa - używać tylko do internetu. Będzie wilk syty i owca cała - dobry zasięg
    głosowy w Play
    i LTE z innej sieci. ;)