  • 11. Data: 2010-08-24 10:54:31
    Temat: Re: gabaryt na autostradzie...
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-08-24 10:17, bma pisze:

    > Uwa?asz ?e hamuj?c z t? sam? si?? da si? zwolni? z 110-50 na takim samym
    > odcinku co z 60-0?
    > My?l?, ?e nie.

    Przecież nie napisał nic takiego, że na tym samym odcinku. Sam to sobie
    dopisałeś zupełnie przekręcając sens. Po prostu z 50 metrowym odstępem
    możesz sobie spokojnie dojechać do poprzedzającego pojazdu zwalniając
    ze 110 km/h do jego 50 km/h. Nie mówił również o tej samej sile
    tylko o takim samym przyspieszeniu (opóźnieniu) nie powodującym
    pogorszenia samopoczucia pasażerów.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 12. Data: 2010-08-24 11:13:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 10:17:00 +0200, <bma> wrote:

    >Uważasz że hamując z tą samą siłą da się zwolnić z 110-50 na takim samym
    >odcinku co z 60-0? Myślę, że nie.

    Odstep !

    Jesli hamowanie 60-0 zajmuje ci powiedzmy 20m, to jadac 110 za innym
    pojazdem jadacym 50 wystarczy ze zaczniesz hamowac w odleglosci 20m z
    tym samym opoznieniem i w niego nie uderzysz.
    Oczywiscie droga hamowania bedzie tu dluzsza, ale w miedzyczasie on
    sie odsunie.

    J.

  • 13. Data: 2010-08-24 12:14:16
    Od: <bma>

    > Odstep !

    Jasne

> [...]
    > tym samym opoznieniem i w niego nie uderzysz.
    > Oczywiscie droga hamowania bedzie tu dluzsza, ale w miedzyczasie on

    Za szybko zareagowałem, kontekst mi umknął.

  • 14. Data: 2010-08-24 12:22:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 12:14:16 +0200, <bma> wrote:

    >Za szybko zareagowałem, kontekst mi umknął.

    Wniosek wcale nie jest taki oczywisty, ale kiedys sobie przeliczylem.

    J.

  • 15. Data: 2010-09-08 23:12:29
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010 16:15:13 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zdaje sie ze odpowiednie przepisy to okreslaja precyzyjnie.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

    z dnia 26 kwietnia 2004 r.
    w sprawie pojazdów wykonujących pilotaż
    (Dz. U. z dnia 13 maja 2004 r.)

    § 2. 1. Pojazd, który przekracza co najmniej jedna z następujących
    wielkości:
    1) długość pojazdu - 23,00 m,
    2) szerokość - 3,20 m,
    3) wysokość - 4,50 m
    - powinien być pilotowany przez jeden pojazd wykonujący pilotaż.
    2. Pojazd, który przekracza co najmniej jedna z następujących
    wielkości:
    1) długość pojazdu - 28,00 m,
    2) szerokość - 3,60 m,
    3) wysokość - 4,70 m,
    4) masa całkowita - 60 t
    - powinien być pilotowany przy użyciu dwóch pojazdów wykonujących
    pilotaż, poruszających się z przodu i z tyłu pojazdu.
    3. Pojazdy poruszające się w kolumnie powinny być pilotowane przy
    użyciu dwóch pojazdów wykonujących pilotaż, poruszających się na
    początku i końcu kolumny.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280