  • 11. Data: 2010-03-02 14:08:52
    Temat: Re: funkcja odpowiadajaca na pytanie o wnetrze krzywej
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "WojciechMuła" <w...@p...null.onet.pl.invalid>
    napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:20100302094147.593ba5ee.wojciech_mula@p
    oczta.null.onet.pl.invalid...
    > Napisz dokładnie, co chcesz zrobić i osiągnąć, bo za cholerę nie idzie
    > zrozumieć.

    Tak na mój niezbyt zdrowy rozum to gość chce chwytać za jakieś narysowane
    cusie (tj. obiekty, figury geometryczne... nie kłóćmy się o nazwy).

    Czy jest coś gotowego?

    Jeżeli pamiętam, to w okolicach funkcji obsługujących regiony w API
    Win16/32, GDI czy GDI+, są funkcje do tego - tzn. potrafią odpowiedzieć na
    pytanie czy dany punkt (x,y) jest w "regionie" (czyli czy dany punkt jest
    punktem figury płaskiej).

    slawek

  • 12. Data: 2010-03-02 14:16:46
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    g2000yqf.googlegroups.com...
    > W przypadku gdy natrafimy na punkty w którym półprosta jest styczna do
    > krzywej, a za tym punktem przecina?

    Sama styczność wystarcza. :)

    Przy tym styczność należy rozumieć w sensie definicji - tzn. dokładnie jeden
    punkt wspólny - czyli np. jest WIELE stycznych do funkcji y = Abs[x] w
    punkcie (0,0).

    Zakładamy oczywiście że krzywa jest ciągła i zamknięta.

    slawek

  • 13. Data: 2010-03-02 14:43:06
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-03-02, slawek <s...@h...pl> wrote:

> [...]
    > punkt wspólny - czyli np. jest WIELE stycznych do funkcji y = Abs[x] w

    Że niby według jakiej definicji to jest? O_o Kto cię tak okrutnie
    okłamał? Do krzywej wykreślonej przez funkcję y = abs(x) w punkcie
    (0, 0) nie ma żadnej stycznej.

    > Zakładamy oczywiście że krzywa jest ciągła i zamknięta.

    No to to oczywiste założenie jest za słabe, poza tym nie pasuje do
    y=abs(x).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 14. Data: 2010-03-02 16:17:51
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmj85q$8hg$...@s...org...
    > Że niby według jakiej definicji to jest? O_o Kto cię tak okrutnie

    Styczna to prosta mająca z krzywą (brzegiem figury) jeden punkt wspólny.

    Jak widzisz Stachu, matematyka jest piękna w swej prostocie.

    slawek

  • 15. Data: 2010-03-02 16:40:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    slawek pisze:

    > Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K."
    > <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał w wiadomości grup
    >
    > Styczna to prosta mająca z krzywą (brzegiem figury) jeden punkt wspólny.

    Czyli styczna i sieczna to to samo?

    Michoo

  • 16. Data: 2010-03-02 18:58:51
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Wojciech Muła wrote:

    > W SVG są tylko krzywe 3-go stopnia, zawsze opisywane 4 punktami
    > kontrolnymi. Skąd Ci się wzięły "3 różne sposoby reprezentacji"?

    Zajrzyj proszę np. tu
    http://tutorials.jenkov.com/svg/path-element.html
    albo
    http://www.developer.com/java/other/article.php/3689
    251/Drawing-grids-Bzier-
    Curves-and-Elliptical-Arcs-Using-Java-and-SVG.htm

    Albo na http://www.w3schools.com/svg/svg_reference.asp

    Niestety jest w svg kilka reprezentacji. Do tego dochodzi Arc i masz 3
    sposoby ;(

    > Klikasz w krzywą, czy obszar przez nią ograniczony?

    Obojętne. To nie jest aż tak szczegółowe.
    Mam obiekty generowane dynamicznie i chcę mieć możliwośc ich oznaczania. Aby
    to zrobić muszę wiedzieć czy punkt jest wewnątrz takiej krzywej.

    Niestety windows odpada. Dlatego funkcje z tego sysemu mi sie nie przydadzą.
    ew. moze byc wxwidgets, ale nie ma zadnej biblioteki svg ktora by takie
    rzeczy robila (jest tylko wyswietlanie plikow).

    Dlatego myslalem o javascripcie bo jest niejako w tym samym srodowisku.
    Wiele przegladarek obsluguje svg.

    Z moim tlumaczeniem nie jest za dobrze. Niestety mam tego swiadomosc.

  • 17. Data: 2010-03-02 18:59:45
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-03-02, slawek <s...@h...pl> wrote:

    > Styczna to prosta mająca z krzywą (brzegiem figury) jeden punkt wspólny.

    Tak? Czyli dla sinusoidy y = sin(x) styczną jest prosta x = 0? ROTFL.
    Weź ty się może doucz matematyki. Styczna w punkcie k (leżącym na
    krzywej) to prosta, do której dążą sieczne poprowadzone przez k i inny
    punkt k' leżący na tej krzywej, gdy k' zbliża się do k.

  • 18. Data: 2010-03-02 19:16:44
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czyli styczna i sieczna to to samo?

    A sieczna ma JEDEN punkt wspólny?

    slawek

  • 19. Data: 2010-03-02 19:41:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    slawek pisze:

    > A sieczna ma JEDEN punkt wspólny?

    2+. Moja pomyłka, chodziło mi o prostą przecinającą.

    Ztcp styczna ma jeden punkt wspólny W OTOCZENIU e i przy tym ma
    określone warunki np co do pochodnej tej krzywej. Jeżeli masz wielokąt
    wklęsły (a początkowe założenie to uwzględniało) to styczna będzie miała
    wiele punktów wspólnych z nim.

    Michoo

  • 20. Data: 2010-03-02 19:45:32
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hmjnrk$k4s$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Niestety windows odpada. Dlatego funkcje z tego sysemu mi sie nie
    > przydadzą.
    > ew. moze byc wxwidgets, ale nie ma zadnej biblioteki svg ktora by takie

    Przeczytałeś nt. indeksu punktu względem krzywej? Warto.

    A teraz prosty "informatyczny" sposób, mam nadzieję że zrozumiesz, bo jak
    nie - to jesteś beznadziejnym przypadkiem:

    Idziesz w dowolny sposób z danego punktu p na zewnątrz, do "nieskończoności"
    czyli na brzeg obszaru (np. krawędź bitmapy) i liczysz ile razy przeciąłeś
    krzywą. Jeżeli wynik jest nieparzysty - to znaczy że p jest wewnątrz
    krzywej. Jeżeli parzysty - to na zewnątrz. Dla pewności zawsze gdy trafiasz
    na krzywą rozpatrujesz kilka możliwości (fork) - np. że poruszasz się w
    jakimś kierunku i że poruszasz się w kierunku prostopadłym do danego. Jeżeli
    przypadkiem trafiłbyś stycznie na krzywą ("otarł tylko") - to w ten sposób
    to zauważysz, bo styczna na płaszczyźnie jest tylko jedna w danym punkcie.

    slawek