  • 1. Data: 2011-02-10 11:06:37
    Temat: ford focus 1.6 TDCI 90KM bez dwumasy i DPF ?
    Od: "mateusx6" <m...@W...gazeta.pl>

    Czy silnik w ford focus 1.6 TDCI 90KM jest bez dwumasy i DPF? Tak widnieje w
    kilku ogloszeniach na mobile.de, czy to prawda? Wybierajac ten silnik
    pozbylbym sie problemow z DPF :)
    Czy ten silnik wystarczy aby tym samochodem w miare wygodnie jezdzic?
    A moze ktos takiego ma, to pytanko czy jest on dobrze wyciszony?

  • 2. Data: 2011-02-10 11:36:54
    Temat: Re: ford focus 1.6 TDCI 90KM bez dwumasy i DPF ?
    Od: AL <a...@s...tam>

    mateusx6 pisze:
> [...]
    > Czy ten silnik wystarczy aby tym samochodem w miare wygodnie jezdzic?
    > A moze ktos takiego ma, to pytanko czy jest on dobrze wyciszony?

    a nie jest to dokladnie HDI ?

    (DPF=FAP - zalezy w jakim jezyku tlumaczysz ten filtr czastek stalych -
    po polsku FCS ;)

    W fordach byly montowane silniki HDI, wiec 90KM bez FCS a 110KM z FCS.
    Sporo aut koncernu P.S.A. o podobnym jak i wiekszej masie jest
    napedzanych tymi jednostkami i na 90KM ludzie nie narzekaja (ale nie
    jest to demon szybkosci).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-02-10 21:34:22
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-02-10 11:36, AL pisze:

    > a nie jest to dokladnie HDI ?

    DV6. Nie tylko HDi i TDCI, ale również używany w BMW (Mini One D).

    > (DPF=FAP - zalezy w jakim jezyku tlumaczysz ten filtr czastek stalych -
    > po polsku FCS ;)

    Dokładnie. Wersja 90KM go nie ma. Tzn. nie miała, do niedawna, ale jak
    teraz będzie (pieprzone normy Euro) to nie wiem.

> [...]
    > Sporo aut koncernu P.S.A. o podobnym jak i wiekszej masie jest
    > napedzanych tymi jednostkami i na 90KM ludzie nie narzekaja (ale nie

    Adamowe Berlingo jakoś daje radę. 307-ką i 308-ką z tą wersją (90KM) też
    jeździłem i też było ok (jak dla mnie).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2011-02-10 21:55:33
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > Sporo aut koncernu P.S.A. o podobnym jak i wiekszej masie jest
    > napedzanych tymi jednostkami i na 90KM ludzie nie narzekaja (ale nie

    Służbowo takim jeździłem i demonem to on nie był ale spokojnie dawał radę i
    wydaje mi się że do normalnej jazdy wystarczy. Na pewno lepiej się zbierał
    niż analogiczna wersja Volvo V50 1,6 110 KM. Nie ma co marudzić.
    Filtra nie miał.

  • 5. Data: 2011-02-11 08:25:55
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    mateusx6 <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    Czyli, pozostaje mi poszukac w miare zadbany egzemplarz i kupic :) Ewentualnie
    cos sprowadzic. Dzieki za info.

  • 6. Data: 2011-02-14 12:56:47
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-02-11 08:25, m...@N...gazeta.pl pisze:
    > mateusx6<m...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > Czyli, pozostaje mi poszukac w miare zadbany egzemplarz i kupic :) Ewentualnie
    > cos sprowadzic. Dzieki za info.

    A co ty się tak tą dwumasą przejmujesz? Ja wymieniałem i jakoś straszne
    to nie było. 2500zł i po sprawie razem ze sprzęgłem bo dwumasa LUK
    kosztuje sama około 1000 PLN plus robota... Czyli koszt wymiany tarcz i
    klocków albo w niektórych samochodach paska rozrządu...

    Pozdrawiam
    Rafał