  • 11. Data: 2017-07-30 23:10:48
    Temat: Re: filtr uv na nowe lampy
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-30 20:58, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
    > co miesiąc sprawdzenie cisnienia w oponach,

    WTF? Wyciągnij lepsze opony/felgi z jakiegoś śmietnika, nawet w
    Polonezie nie trzeba było prewencjnie sprawdzać ciśnienia.

  • 12. Data: 2017-07-31 00:00:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-30 o 22:58, s...@g...com pisze:
    > Niby tak, ale okazuje sie ze tu lampe trzeba polerowac co roku, wymiana opon dwa
    razy na rok, przegląd co roku, co miesiąc sprawdzenie cisnienia w oponach, a w domu
    malowanie sufitów, tez co roku i tak dalej i tym podobne.

    Nowoczesne życie w XXI wieku. :-) Producent lamp chce żebyś co 3 lata
    kupował nowe. Możesz z lenistwa to zrobić albo dbając o matkę naturę co
    roku poświęcić 10 min na polerkę.
    Twój wybór :-)

    > Dlatego tu zajrzalem czym polakierowac taki poliweglan aby nie matowial i zółkł.

    Ja bym się bał bo to może wejść w reakcję i będzie gorzej a jak zobaczy
    takie coś ORGAN to i dowód może zabrać.
    Polerka jest bezpieczna i nie penalizowana :-)

  • 13. Data: 2017-07-31 00:22:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:

> [...]
    > takie coś ORGAN to i dowód może zabrać.
    > Polerka jest bezpieczna i nie penalizowana :-)

    Fabryczne są lakierowane clear coat.

  • 14. Data: 2017-07-31 08:22:05
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 lipca 2017 23:10:50 UTC+2 użytkownik Przyjazny napisał:

    > WTF? Wyciągnij lepsze opony/felgi z jakiegoś śmietnika, nawet w
    > Polonezie nie trzeba było prewencjnie sprawdzać ciśnienia.

    Trzeba, trzeba. Olej tez nalezy sprawdzać i płyn hamulcowy.
    Naprawde. Sprawdz w instrukcji samochodu bo sie mozesz zdziwic.
    A co dziennie należy sprawdzić czy wszystkie swiatła działają.

    Oczywiście znakomita wiekszosc kierowców tego nie robi ale nie zmienia to faktu ze sa
    źródła które tak własnie radzą. Przy czym sa to źródła nieco bardziej poważne od
    "usenetowicza" bo za takie mozna uważać instrukcje pojazdu lub ksiązkę do nauki jazdy
    :)

    U mnie cisnienie jest stałe ale jak sie zaliczy naprawde dobrą dziure i klej pusci a
    felga sie wykrzywi to powietrze zacznie schodzić. A na oko nie stwierdzisz ze z 2.3
    atm zostało ci tylko 1.9.

  • 15. Data: 2017-07-31 10:25:28
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 00:22, Pszemol pisze:

    > Fabryczne są lakierowane clear coat.

    Dokładnie. Jest na nich warstwa ochronna. Ja też polerowałem lampy i
    kilka miesięcy po już nie było widać zbytniej różnicy. W końcu wziąłem
    papier 800, porządnie dotarłem z wodą, obkleiłem samochód i prysnąłem
    lakierem. Samochód stary, wyciągać lamp mi się nie chciało, bo za dużo
    roboty :P Teraz lampy wyglądają super, jak nówki. Jako że nie miałem
    pistoletu, to kupiłem bezbarwny lakier z utwardzaczem (2K) w puszcze
    firmy Motip zdaje się. W miarę dobrze pokrywa, bo dysza nie leje, tylko
    daje delikatną mgiełką.

  • 16. Data: 2017-07-31 11:43:46
    Od: z <...@...pl>

    W mordę co za czasy. Nawet w reflektorach postarzają produkty :-)

  • 17. Data: 2017-07-31 12:23:17
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-07-31 o 00:00, z pisze:

    > Ja bym się bał bo to może wejść w reakcję i będzie gorzej a jak zobaczy
    > takie coś ORGAN to i dowód może zabrać.
    > Polerka jest bezpieczna i nie penalizowana :-)

    Szlifując i polerując zdzierasz warstwę ochronną i potem lampy żółkną w
    ekspresowym tempie. Można spokojnie lakierować, w żadną reakcję nie
    wchodzi. Warunek to dobre przygotowanie lamp i lakier z utwardzaczem.
    Można nawet znaleźć film na youtube jak gość lakierował lampy w Matizie.
    Potem po roku pokazał i praktycznie bez zarzutu. Tam nawet tylne
    lakierował żeby było z połyskiem.

  • 18. Data: 2017-07-31 15:13:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:
    > W mordę co za czasy. Nawet w reflektorach postarzają produkty :-)

    Jak postarzają? Nie zrozumiałeś!

    Malują lakierem ochronnym dla wydłużenia trwałości.

  • 19. Data: 2017-07-31 15:47:38
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 15:17:46 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Jak postarzają? Nie zrozumiałeś!
    >
    > Malują lakierem ochronnym dla wydłużenia trwałości.

    No nieeee, kiedys robili szklane I nie trzeba bylo polerować.

    A teraz jakis postarzany plastik co sie rysuje a potem żółknie jak sie szmatka
    przetrze ;)

    A moj ojciec keidys w motorowerze ogar miał szybke reflektora z pokrywki weka. A wek
    był niemiecki! Po ogórkach!
    HA!

  • 20. Data: 2017-07-31 15:52:39
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:

    > No nieeee, kiedys robili szklane I nie trzeba bylo polerować.
    >
    > A teraz jakis postarzany plastik co sie rysuje a potem żółknie jak sie szmatka
    przetrze ;)

    :-) ha ha, no jak się chce mieć fikuśne kształty lamp zintegrowanych to
    będą plastikowe...

    Te szklane zwykle były właśnie małe kółeczka, każda lampka osobno.

    > A moj ojciec keidys w motorowerze ogar miał szybke reflektora z pokrywki
    > weka. A wek był niemiecki! Po ogórkach!
    > HA!

    Ha! :-)