    From: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: eurozłacze i właczanie tv
    Date: Sat, 14 Feb 2009 02:08:02 +0100

    Pete pisze:

    > Źle mnie zrozumiałeś. Zadam zatem pytanie inaczej. Czy istniały
    > urządzenia z gniazdem SCART bez sygnału RGB?

    Poza magnetowidami VHS o których pisali koledzy, również większość
    dekoderów płatnej telewizji naziemnej miała wyjście tylko composite.

    Kiedy projektowano SCART, nikt chyba jeszcze nie myślał o DVD i tunerach
    satelitarnych D2MAC, bo wejście RGB miało służyć tylko... zewnętrznemu
    dekoderowi teletekstu. Dlatego właśnie sygnał blanking może być
    stałoprądowy (ekran ciemny) lub max. 3MHz, żeby można było nakładać
    literki teleteksu na normalny obraz.