  • 41. Data: 2010-10-22 08:00:09
    Temat: Re: enter w inpucie wysyla formularz
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i9rg67$3tu$2@news.onet.pl...

    > To, co wczoraj było dobre, dziś może być już mierne. A to co dziś jest
    > dobre, jutro może być już przestarzałe.

    Przypomnij mi kiedy minela moda na czytelnoosc i zwiezlosc kodu?

  • 42. Data: 2010-10-22 08:14:45
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 10:00, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przypomnij mi kiedy minela moda na czytelnoosc i zwiezlosc kodu?

    To nie jest kwestia mody.

    --
    Peter

  • 43. Data: 2010-10-22 08:41:46
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 09:59, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak myslalem -.z brudnego palucha wysysasz.

    Prosty przykład - datepicker:

    http://jqueryui.com/demos/datepicker/

    Spójrz w źródło i popatrz ile musi załadować się kodu, aby wyświetlić
    prymitywny kalendarz. Kalendarz, który w rzeczywistości może zajmować co
    najwyżej 1-2kb. I tak niemała ilość programistów robi.

    W html5 jest dostępny jako type="date", więc wcale nie jest potrzebny JS :-)

    --
    Peter

  • 44. Data: 2010-10-22 10:26:13
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 22.10.2010 10:41, Peter May pisze:

> [...]
    > prymitywny kalendarz. Kalendarz, który w rzeczywistości może zajmować co
    > najwyżej 1-2kb. I tak niemała ilość programistów robi.

    ale widzisz wady tego ze ładuje sie *aż* tyle kodu?

    chodzi ci o to że jest o ułamek sekundy wolniej czy o to że nie trzeba
    sie namęczyć więc programiasta nie ma poczucia zadowolenia z wykoniania
    (nikomu nie potrzebnej) pracy?

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 45. Data: 2010-10-22 10:53:32
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 12:26, Piotr Siudak pisze:

    > ale widzisz wady tego ze ładuje sie *aż* tyle kodu?

    Tak. Niepotrzebne zapytania do serwera no i przeglądarka musi wykonać
    sporo nikomu niepotrzebnego kodu.

    > chodzi ci o to że jest o ułamek sekundy wolniej czy o to że nie trzeba
    > sie namęczyć więc programiasta nie ma poczucia zadowolenia z wykoniania
    > (nikomu nie potrzebnej) pracy?

    Czas wykonywania skryptów jest względy i zależy od wielu rzeczy. To może
    być ułamek sekundy, a może być i kilka sekund. Przykładem mogą być
    niespecjalnie najnowsze komputery + przeglądarka Firefox. Wykonanie na
    nich setek zbędnego kodu zajmuje czas. I to nie jest ułamek sekundy.

    I jeszcze raz: nie twierdzę, że całkowicie nie powinno się korzystać z
    bibliotek, ale jestem zdania, że ich użytkowanie musi być "z głową". Do
    prostych zadań da się wykorzystać JS bez "dodatków".

    --
    Peter

  • 46. Data: 2010-10-22 10:55:49
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    październik roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 22. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Ghost:

    > Dobre, na jakiej uczelni tak zalecaja?

    Nie wiem, to moje prywatne zdanie.

    I żeby była jasność -- mówimy o używaniu frameworków dla dosłownie kilku
    oferowanych przez niego funkcji, nie o używaniu frameworków w ogóle.
    Dla prostych stron i prostych efektów lepiej samodzielnie napisać te
    kilka linijek kodu (a ostatecznie nawet skopiować z frameworka); na
    stronach dużo używających JS, frameworki jak najbardziej mają sens.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 47. Data: 2010-10-22 10:59:33
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    październik roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 22. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Peter May:

    > Przykładem mogą być
    > niespecjalnie najnowsze komputery + przeglądarka Firefox. Wykonanie
    > na nich setek zbędnego kodu zajmuje czas. I to nie jest ułamek
    > sekundy.

    Mogą być to najnowsze komputery netbooki -- mają one zazwyczaj Atomy o
    częstotliwości porównywalnej z high-endowymi procesorami z początku
    wieku. A jak jeszcze ktoś ma takiego z preinstallowanym Windowsem 7, to
    responsywność systemu jest naprawdę tragiczna.

  • 48. Data: 2010-10-22 11:06:16
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 12:59, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > wieku. A jak jeszcze ktoś ma takiego z preinstallowanym Windowsem 7, to
    > responsywność systemu jest naprawdę tragiczna.

    Dokładnie tak. Ale przecież kto by się tam tym przejmował ;-)
    Najważniejsze, że u Pana Prezesa działa wszystko szybko :P

    --
    Peter

  • 49. Data: 2010-10-22 11:06:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To nie jest kwestia mody.

    Alez Ty sprytny spryciarz jestes - watpie jednak czy czytelnik da sie
    nabrac.

  • 50. Data: 2010-10-22 11:08:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:20101022125933.6426e2a8@pingwin...
> [...]

    >wieku. A jak jeszcze ktoś ma takiego z preinstallowanym Windowsem 7, to
    >responsywność systemu jest naprawdę tragiczna.

    No superancko, ale wiesz, ze poszedles wlasnie po bandzie, bo takie problemu
    musialyby oznaczac calkowita rezygnacje z bibiotek ZWLASZCZA gdy kodu ja
    wykorzystujacego mialoby byc wiecej.