  • Data: 2010-10-23 08:30:12
    Temat: Re: enter w inpucie wysyla formularz
    Od: Peter May <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-23 00:45, Borys Pogoreło pisze:

    > Zwłaszcza jak musi klepać coś takiego:
    >
    > var key = (e.type == 'keypress') ? e.charCode || e.keyCode || e.which :
    > e.which || e.keyCode;
    >
    > Zamiast: var key = e.which;
    >
    > Jak widać sprawa jest zupełnie niezależna od programisty. Nic a nic.

    Pretensje kieruj do tych, co tworzą przeglądarki.

    > Co za różnica w prędkości czy powyższa sieczka będzie ukryta we frameworku
    > czy wsadzona w sam środek własnego kodu? Co zapewne trzeba będzie N razy
    > zduplikować.

    Nie trzeba n razy duplikować. Możesz mieć napisany własny framework.

    > Co ma piernik do wiatraka? Piszemy o prędkości działania kodu a nie
    > prędkości pisania kodu. Która, notabene, będzie większa w przypadku
    > frameworków, bo nie trzeba się pałować z całą masą hacków.

    Wskaż mi post, w którym napisałem, że nie wolno / nie ma sensu używać w
    ogóle frameworków?

    > Znajdź mi doświadczonego programistę, który bez noża na gardle będzie
    > tworzył takie potworki w czystym JS.

    Doświadczony programista to sobie może stworzyć własny framework w
    oparciu o własne doświadczenia. Ale nie musi.

    > Taki, że jest to praktycznie nieodczuwalne. Głupie menu rozwijalne to jest
    > kilka(naście) kilobajtów przesyłanych *przy każdym odświeżeniu strony*.

    > Pisaliśmy o funkcji do przechwycenia klawisza, a nie return false.

    Nie. Wątkotwórca chciał, aby formularz niesubmitował się na naciśnięcie
    klawisza enter.

    Nie wiem, czy ja nie wyraźnie piszę? To jeszcze raz: _frameworki nie są
    złe_, ale czasem wykorzystywanie ich tylko do jednej akcji jest moim
    zdaniem strzelaniem do muchy z armaty. Możesz się z tym nie zgodzić i
    Twoja sprawa. I jaki problem? Żaden.

    --
    Peter