  • 1. Data: 2022-07-16 22:35:52
    Temat: engine check
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy w Polsce świecący engine check jest brany pod uwagę
    przez diagnostę i może być powodem negatywa na przeglądzie?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 2. Data: 2022-07-17 08:21:29
    Temat: Re: engine check
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 16.07.2022 o 22:35, PiteR pisze:
    > Czy w Polsce świecący engine check jest brany pod uwagę
    > przez diagnostę i może być powodem negatywa na przeglądzie?

    Oficjalnie "check engine" nie powinien się świecić, jeśli chcesz przejść
    przegląd.
    W praktyce - różnie bywa...

    --
    MN

  • 3. Data: 2022-07-17 09:15:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62d3aa66$0$481$65785112@news.neostrada.pl>
    user Marcin N pisze tak:

    > Oficjalnie "check engine" nie powinien się świecić, jeśli chcesz
    > przejść przegląd.
    > W praktyce - różnie bywa...

    czytam o MOT w Anglii i zrozumiałem że diagnosta sprawdza też lampke
    jakoś wywołując zapalenie się check engine. Ciekawe jak to robi podpina
    komp czy odpina jakiś kabel od czujnika?

    A jak w Polsce ludzie sobie radza żeby wykryć czy lampka jest
    faktycznie podłączona do zegarów a nie do układziku za 3zł z Allegro?

    Myślę, że głownie patrzą na odczyt błędów z gniazka serwisowego
    a ci bez komputera wierzą w swoją szczęśliwą rękę.

  • 4. Data: 2022-07-17 21:31:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-17 o 09:15, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Myślę, że głownie patrzą na odczyt błędów z gniazka serwisowego
    > a ci bez komputera wierzą w swoją szczęśliwą rękę.

    Chodzi ci, że jak wytną katalizator lub usuną DPF?

  • 5. Data: 2022-07-18 00:28:57
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.07.2022 o 09:15, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Myślę, że głownie patrzą na odczyt błędów z gniazka serwisowego
    > a ci bez komputera wierzą w swoją szczęśliwą rękę.

    Niczego nie podłączają bez potrzeby. Wątpię nawet czy zwracają uwagę czy
    kontrolka zapala się przy odpalaniu. Ogólnie różni są diagności. Na wsi
    mi Twizy sprawdził gościu dokładnie, ale nie aż tak by się do niego
    podłączać. I wcale nie po to by nie dopuścić tylko ze zwykłej
    rzetelości. W mieście to był żart a nie sprawdzanie. A RSa sprawdzał na
    wsi względnie normalnie, zawieszenie, hamulce, ale oczywiście bez
    podłączania się.