  • 31. Data: 2022-02-06 11:41:20
    Temat: Re: elektryczne pozary
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Feb 2022 15:10:28 +0100, J.F

    > Nie wiem, nie czytalem orzeczenia. Pete napisal tylko
    > " Zwarcie instalacji elektrycznej. Ale nie samochodu tylko budynku."
    > I to budzi nasza dalsza ciekawosc.

    Jak cię to ciekawi, to wystąp o to orzeczenie.

    > Ale sie pala. A nie powinny wcale.

    Spaliniaki też się palą, a nie powinny wcale.
    I ICE palą się cześciej niż EV.

    > A jak sie juz zapalą, to ugasic nie mozna :-)

    Można, trzeba tylko umieć.

    > Nie czytalem opinii. Jak czytales, to daj linka :-)

    Nie mam linka, tak samo jak nie miałem linka gdy trąbiono tuż po pożarze że
    to od EV się zaczęło. Teraz wiadomo że orzeczenie jest i że jest w tym
    orzeczeniu że przyczyną nie był pożar EV, tylko instalacji elektrycznej.

    > A poza tym nie pamietasz naszego burdelu prawnego?
    > Jak to jest z zakazem wjazdu samochodow z LPG
    > do garazy podziemnych?

    EV do LPG ma się nijak. Baterie nie eksplodują tak jak może to zrobić LPG.
    Serio trzeba ci tłumocyć takie rzeczy?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2022-02-06 11:43:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Feb 2022 16:29:16 +0100, J.F

    > Mial zdjecia na wszystkie wraki i kazdy zidentyfikowal?

    Serio myślisz że ekspert w danej dziedzinie nie jest w stanie stwierdzić,
    na podstawie zniszczeń, gdzie rozpoczął się pożar? Zaniczj w końcu myśleć,
    bo tłumaczenie ci podstaw już nudne się robi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2022-02-06 13:27:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-02-02 o 17:40, Pete pisze:

    > Tak. Poniekąd. Zwarcie instalacji elektrycznej.
    > Ale nie samochodu tylko budynku.
    >
    > Remont. Zakończony chyba jakoś miesiąc temu.

    > A czemu by mieli?
    >

    > --
    > Pete

    A na Ursynowie jak wywaliło ścianę od hulajnogi? Z kolei w necie są
    filmiki, jak wybuchają baterie w telefonach...
    T.

  • 34. Data: 2022-02-06 13:36:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-02-2022 o 13:27, T. pisze:

    > A na Ursynowie jak wywaliło ścianę od hulajnogi? Z kolei w necie są
    > filmiki, jak wybuchają baterie w telefonach...

    Czyli powinno postawić zakaz wjazdu hulajnóg i wejścia z telefonami.....
    Zaraz, a palących się ice, to już w necie nie uwiecznili na zdjęciach?
    No to dla nich też.

  • 35. Data: 2022-02-06 14:51:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, T..
    On 06.02.2022 13:27 you wrote:

    > A na Ursynowie jak wywaliło ścianę od hulajnogi? Z kolei w necie są
    > filmiki, jak wybuchają baterie w telefonach... T.
    Ale to co odpisujesz to podczas ładowania a nie rozładowywania.

    Zaś ICE potrafi się na postoju spektakularnie spalić (jako bonus czasami
    detonacja) i jakoś nikt z tego powodu nie zakazuje im wjazdu.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2022-02-07 20:48:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2022 11:43:18 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > na podstawie zniszczeń, gdzie rozpoczął się pożar? Zaniczj w końcu myśleć,
    > bo tłumaczenie ci podstaw już nudne się robi.

    Ekspert jest. Pojedzie na miejsce, zobaczy, oceni - moze sie uda
    ustalic.

    A ten ekspert pojechal i zobaczyl na miescu, czy zrobil "ekspertyze"
    na podstawie fotek z TVN ?

    J.

  • 37. Data: 2022-02-07 20:53:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Feb 2022 19:56:17 +0100, Shrek wrote:

    > Dokładnie - zwarcie prawie nigdy nie jest przyczyną pożaru, bo
    > praktycznie zawsze zostanie wyłączone przez zabezpieczenie - nawet jak
    > jedno zawiedzie, to poprzednie prawie napewno zadziała. Jakby to był
    > jakiś gierkowski blok, to może bym uwierzył, że coś drutm 1mm w
    > aluminium pociągnęli na 100 metrów i zabezpieczyli 32A.

    Pociagneli aluminium, moze nie 100m ale wiecej,
    a teraz baba sie uparla, ze chce miec kuchnie indukcyjna,
    i ma, wiec wymienila bezpieczniki na 32A :-)

    J.

  • 38. Data: 2022-02-07 21:28:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2022 11:41:20 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 4 Feb 2022 15:10:28 +0100, J.F

    Do kogo?

    > Można, trzeba tylko umieć.

    A umiesz?

> [...]
    > to od EV się zaczęło. Teraz wiadomo że orzeczenie jest i że jest w tym
    > orzeczeniu że przyczyną nie był pożar EV, tylko instalacji elektrycznej.

    Czyli teraz sie trabi, ze jest orzeczenie i ze to nie byl EV :-)

    > EV do LPG ma się nijak. Baterie nie eksplodują tak jak może to zrobić LPG.
    > Serio trzeba ci tłumocyć takie rzeczy?

    Nie o to chodzi - tylko o podstawie prawnej zakazu wjazdu samochodow z
    LPG.
    Teraz sa chyba lepsze przepisy, ale

    157. 8. Instalacje gazowe zasilane gazem o gestosci
    wiekszej od gestosci powietrza nie moga byc stosowa-
    ne w pomieszczeniach, których poziom podlogi znaj-
    duje sie ponizej otaczajacego terenu [...]

    No i co - wolno wjechac samochodem z LPG do podziemnego garazu,
    czy nie?

    Instalacja samochodu awansuje do budynkowej po wjechaniu do garazu,
    czy nie ? :-)

    J.

  • 39. Data: 2022-02-07 21:44:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 20:53, J.F pisze:

    > Pociagneli aluminium, moze nie 100m ale wiecej,
    > a teraz baba sie uparla, ze chce miec kuchnie indukcyjna,
    > i ma, wiec wymienila bezpieczniki na 32A :-)

    W garażu?

    Nawet jeśli, to prędziej by się spaliło wczesniej od przeciążenia niż
    czekało na zwarcie. Musiał bym policzyc, ale rezystancja (a w zasadzie
    impedancja) pętli zwarcia jest praktycznie zawsze na tyle mała, że
    zabezpieczenia wywali. Co innego przeciążenie. Ale i tak pewnie upaliły
    się gdzieś styki. Zakładając, że to rzeczywiście była wina instalacji
    elektycznej.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 40. Data: 2022-02-08 00:42:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 21:44:55 +0100, Shrek wrote:

    > W garażu?

    w mieszkaniu.

    > Nawet jeśli, to prędziej by się spaliło wczesniej od przeciążenia niż
    > czekało na zwarcie. Musiał bym policzyc, ale rezystancja (a w zasadzie
    > impedancja) pętli zwarcia jest praktycznie zawsze na tyle mała, że

    Racja, mialem przeciazenie na mysli.
    Kabel Gierek dał, jaki dal, a baby nie przekonasz - musi byc remont
    kuchni :-)

    J.