  • Data: 2019-08-07 15:59:21
    Temat: Re: elektronika praktyczna
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Długa historia. Upierają się na dziwną ,,umowę", która nie określa
    > wprost wynagrodzenia i jest bardzo niesymetryczna. To jest problem
    > całego wydawnictwa a nie tylko poszczególnych tytułów.

    Umowa na projekty jest odlotowa, generalnie oddajesz wszystkie prawa do
    projektu + nerkę. I tak, to wszystko są problemy wydawnictwa, a nie
    tytułu. Z tytułem i jego naczelnym współpracowało mi się wręcz
    fantastycznie, czysta przyjemność.

    > Usiłowałem uzyskać od nich normalną umowę - nie da się.

    A mnie się udało! :-D Przy artykule o wzmacniaczach magnetycznych
    odmówiłem podpisania przesłanej mi umowy, zagroziłem wycofaniem zgody na
    publikację i zaproponowałem własną umowę jako warunek konieczny. Poszli
    na to, więc teoretycznie dalej mogę czerpać dochody z produkcji własnego
    wynalazku. Ale od tamtego czasu nie miałem już pomysłów publikowania
    żadnych projektów. Z cyklami edukacyjnymi jest inaczej,
    umowa aż tak abuzywna nie jest. Za to reszta jak w ROT-cie pomimo
    wyraźnych deklaracji o innej treści na stronie miesięcznika.

    Pozdrawiam, Piotr