  • 11. Data: 2013-02-25 21:10:36
    Temat: Re: elektorniczne medyczne termometry
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 11:43:58 UTC+1 użytkownik t...@t...pl napisał:
> [...]
    >
    > samym miejsc np. po 3-4 min. daje duza rozbierznosc. Pomiar
    >
    > "nielegalnym" termometrem rteciowym daje poprawny pomiar.
    >

    > Sa takie elektroniczne termometry owulacyjne (do planowania prokreacji
    >
    > lub antyanty), ktore mierza z dokladnosci do 2 miejsca 0.01stopnia i
    >
    > czy im mozna uwierzyc czy to tez sciema?
    >

    > Czy slabsza bateria ma wplyw na dokladnosc pomiaru, czy w dzisiejszych
    >
    > czasach uklad elektroniczny jest zabezpieczony (zaprojektowany) przed
    >
    > nizszym napieciem zasilania i tak czy sia zmierzy (dokladnie)?
    >

    > Macie moze jakies swoje typu na taki termometr?

    Weź sobie gościu zainstaluj takie coś co podkreśla błędy na czerwono.

  • 12. Data: 2013-02-25 22:12:12
    Od: t...@t...pl

    On Mon, 25 Feb 2013 11:43:58 +0100, t...@t...pl wrote:

    > Takie termometry mierza 60s. i

    http://sklepic.pl/pl/p/Termometr-ORALVEDO/14

    a tu jest mistrzostwo swiata - pomiar trwa 10 sekund...tylko tego
    wklada sie "do pyska"

  • 13. Data: 2013-02-25 22:16:13
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Weź sobie gościu zainstaluj takie coś co podkreśla błędy na czerwono.
    I pokazuje brak przecinków :-)

  • 14. Data: 2013-02-26 17:18:16
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.02.2013 19:18, szod pisze:

    > Robiłem kiedyś próbę. Miałem kilka różnych termometrów elektronicznych
    > kupowanych w różnych okresach czasu i zwykły rtęciowy. Pomiar
    > elektronicznymi w czasie minuty to nieporozumienie. Temperatury we
    > wszystkich elektronicznych były zgodne z dość dużą dokładnością w
    > stosunku do rtęciowego tylko w sytuacji trzymania ich pod pachą co
    > najmniej kilka minut. Od tamtej pory mierzę zawsze trzymając włączony
    > termometr ok. 5 minut. Inaczej dość znacznie zaniża. Elektroniczne
    > wyłączają się same, ale nie trafiłem jeszcze na taki co 5 minut nie
    > wytrzyma.

    Ale czy jak zapiszczy sygnalizując koniec pomiaru, to dalej temperatura
    na wskaźniku rośnie? Bo mnie się wydaje, że powinien wtedy zapamiętać
    wynik i go wyświetlać.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 15. Data: 2013-02-26 17:23:41
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.02.2013 22:12, t...@t...pl pisze:

    > http://sklepic.pl/pl/p/Termometr-ORALVEDO/14
    >
    > a tu jest mistrzostwo swiata - pomiar trwa 10 sekund...tylko tego
    > wklada sie "do pyska"

    To żadne mistrzostwo, są takie do ucha, wynik chyba w 2 sekundy. Mam
    nawet taki, ale go nie używam od co najmniej 10 lat, nie wiem czy
    jeszcze działa. Szybki pomiar, ale mało praktyczny, w uchu jest nieco
    inna temperatura i trzeba mieć w tym orientację, żeby zinterpretować
    wynik. No i trzeba wymieniać takie małe plastikowe prezerwatywki.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 16. Data: 2013-02-26 18:54:05
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com>

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message

    > Ale czy jak zapiszczy sygnalizując koniec pomiaru, to dalej temperatura na
    > wskaźniku rośnie? Bo mnie się wydaje, że powinien wtedy zapamiętać wynik i
    > go wyświetlać.

    Dosyć stary Philips mierzy dalej. A sygnalizuje dźwiękowo, że zmiana
    temperatury w czasie deltaT/t jest mniejsza niż ... czyli, że w przybliżeniu
    temperatura się ustaliła.

  • 17. Data: 2013-02-26 18:59:56
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 26-02-2013 17:18, Cezary Grądys pisze:

    > Ale czy jak zapiszczy sygnalizując koniec pomiaru, to dalej temperatura
    > na wskaźniku rośnie? Bo mnie się wydaje, że powinien wtedy zapamiętać
    > wynik i go wyświetlać.

    Jeden z termometrów piszczał, ale pomiar trwał dalej i temperatura
    narastała. Pozostałe nie miały sygnalizacji. Możliwe że jest taki, lub
    taki zrobią, że będzie kończył pomiar po minucie. Ja się z takimi nie
    spotkałem na razie.

  • 18. Data: 2013-02-26 20:33:24
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 26.02.2013 18:54, d530 / N610c pisze:

    > Dosyć stary Philips mierzy dalej. A sygnalizuje dźwiękowo, że zmiana
    > temperatury w czasie deltaT/t jest mniejsza niż ... czyli, że w
    > przybliżeniu temperatura się ustaliła.

    Muszę sprawdzić na swoim. Bo na pewno odczyt nie maleje, być może bierze
    maksymalna wartość.
    Znalazłem go sprawdziłem w zaciśniętej dłoni, zatrzymał się na 35,41 i
    nie piszczy. Potem trochę zaczął rosnąć, ochłodziłem go w powietrzu, ale
    nie malał. Dałem pod pachę zapiszczał i jest 36,22. Nie maleje i nie
    rośnie nawet jak do kaloryfera dotykam, czyli pomiar jest zapamiętany.
    Typ HP5316 , rok produkcji 1991, Philips made in PRC ;) Chyba mierzy na
    czas, bo na tym 35,41 postał dość długo. W sumie działa tak jak powinien
    moim zdaniem, choć może dokładność juz stracił.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 19. Data: 2013-02-26 20:45:39
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com>

> [...]
    > czas, bo na tym 35,41 postał dość długo. W sumie działa tak jak powinien
    > moim zdaniem, choć może dokładność juz stracił.

    Masz rację. Pisałem dokładnie o tym modelu, ale trochę pokręciłem fakty.
    Temperatura nie maleje, bo jak każdy termometr medyczny jest termometrem
    maksymalnym (nie wiem jak jest z nowymi wynalazkami, ale nawet rtęciowe były
    termometrami maksymalnymi), co nawet ujęto na "tabliczce znamionowej" -
    Maximum termometer.
    Sorry za zamieszanie, ale nie miałem tego termometru (na szczęście) pod
    pachą od ładnych kilku lat więc trochę pozapominałem jak się zachowuje.

  • 20. Data: 2013-02-26 22:06:34
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 26-02-2013 20:45, d530 / N610c pisze:

> [...]
    > maksymalnym (nie wiem jak jest z nowymi wynalazkami, ale nawet rtęciowe
    > były termometrami maksymalnymi), co nawet ujęto na "tabliczce

    Dokładnie tak jest. Termometr zapamiętuje wartość maksymalną pomiaru, bo
    inaczej natychmiast po wyjęciu spod pachy temperatura na wyświetlaczu
    spadła by na łeb. Oczywiście nie oznacza to, że pomiar się na tym
    kończy. On dalej mierzy i jak temperatura wzrośnie wyżej jak aktualne
    wskazanie, to wartość na wyświetlaczu zostanie zaktualizowana.