  • Data: 2016-04-09 23:30:56
    Temat: Re: ekszperyment z wentylatorem
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, April 9, 2016 at 2:25:01 PM UTC+2, a...@g...com wrote:
    > witam
    > jest wenylator 120mm x120mm na napiecie 115V
    > co bedzie gdy doloze mu diode 1N4004 szeregowo i podlacze do sieci 230V?
    > bedzie sie krecil i jak dlugo?
    >
    > pzdr
    Ja był optowal za rezystorem. Zacznij od powiedzmy 10 komow w szereg i
    zminiejszaj go do uzyskania zadowalających Cie obrotow. Potem na stale wstaw
    odpowiednio mocny (kilka watowy) opor. Kondensator da Ci poszarpane napiecie
    a ponadto trudno będzie znaleźć egzemplarz na napiecie przebicia co najmniej
    630 V. Ja to już kiedyś przerabialem i kondensator po kilku tygodniach pracy
    padl a to co on zasilal, tez.
    Lub poszukaj, wydłub z jakiegoś złomu, zasilacza, czy telefonu, maly
    kilkuwatowy transformatorek z odczepem na 120 V.

    Pzdr
    Tornad