    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny problem zasilaczowo sprawnościowy
    Date: Mon, 11 Jan 2016 10:36:00 +0100

    dyskusyjnych:n6t656$vps$...@d...me...
    >ostatnio bawię się w oświetlenia diodowe. Sprawa oczywista, czymś to
    >trzeba zasilić. Mam jeszcze parę kamer i rejestrator, więc pomyślałem
    >sobie że kilka małych zasilaczy (10-20W) zastąpie jednym, naprzykład
    >z małego peceta della (12v12a 5v23a ale max160w) Zestawiłem układ
    >pomiarowy i rzeczywiście przy znacznych obciążeniach pctowy zdaje sie
    >być bardziej ekonomiczny ale... Miernik mocy, wtyczkowy, taki z lidla
    >pokazuje 50w poboru, a amperomierz prądu stałego po stronie diód
    >(najtańszy multimetr) pokazuje 2 ampery! (obciążone tylko 12v) Czyli
> [...]

    Nie umiesz mierzyc/miernik uszkodzony/zasilacze uszkodzone/cuda
    jakies.

    "Kostka" w ktorej wydziela sie 30W bylaby goraca. W zasilaczu peceta
    pewnie wiatraczek, wiec latwiej ukryc 30W.

    Sprawdzilem ja swojego laptopa - przy obciazeniu 0.61A @ 19V miernik
    wtyczkowy pokazuje 14W.
    Czyli calkiem rozsadnie. Wrecz bardzo dobrze, biorac pod uwage, ze
    miernik ma zakres do 2 czy 3kW, wiec pracuje gdzies na granicy bledu

    Miernik o ile dobrze kojarze tez z Lidla - ale sprzed paru lat ..

    J.