  • Data: 2015-04-21 12:31:48
    Temat: Re: dziwny problem z routerem/modemem (pecet/gsm)
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-21 o 12:20, Piotr Rezmer pisze:

    > W moim przypadku modem LTE jest niestety jedynym sensownym źródłem
    > internetu w mojej lokalizacji czyli na wsi. Myślę, że operator powinien
    > dać klientowi furtkę w postaci możliwości swobodnego włączenia ruchu
    > przychodzącego. Najlepiej gdyby było to realizowane na poziomie
    > firewalla operatora, może w formie access listy, w ten sposób można
    > byłoby zrealizować tunel LAN-LAN pomiędzy różnymi lokalizacjami.

    Ależ istnieje taka sposobność od zawsze. Robisz sobie połączenie "VPN" i
    masz tunel LAN/LAN np. https://secure.logmein.com/ czyli "dobijesz się"
    do siebie z każdej lokalizacji. Chyba nie bardzo wiesz o czym mowa.
    Firewall (sprzętowy) u operatora ODCIĄŻA Ciebie od wszelakich zapytań,
    które operator bierze "na siebie" i nie dolicza Ci do rachunku. Jesli
    wystawisz sobie kilka portów publicznie, musisz liczyć się z utratą
    limitu i obciązęniem Twojego konta a nie operatora.

    > Zastanawiam się dlaczego nie blokowano ruchu przychodzącego w
    > technologiach HSPA, czyżby wtedy nie było limitów danych? Przyznam się,
    > że nie pamiętam.

    Zawsze blokowano nawet GPRS.

    --
    LordBluzg(R)