  • Data: 2016-05-10 23:00:41
    Temat: Re: dziwny pomysł z dyskami w PC...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Chyba jednak to nie takie trudne, skoro ludzie sami rzeźbią BIOSy:
    > http://www.openfirmware.info/Welcome_to_OpenBIOS

    OpenBIOS do tej pory postrzegałem jako ciekawostkę przyrodniczą. Nie
    wiem, może ostatnio coś się zmieniło. Ale coreboot.org, to poważna
    rzecz. Na tych płytach, które są obsługiwane (bo producent chipsetu
    nie był psem ogrodnika), zawsze działa to lepiej od oryginału. Nie
    dość, że w pełni korzysta z tego, co sprzęt daje (więc zamiast pół
    minuty inicjuje wszystko w kilka sekund), to można wepchnąć do kostki
    BIOS-u różne fragmenty system operacyjnego. Wrażenie robi sterownik
    Wi-Fi z PXE -- komputer startuje z pełnym systemem operacyjnym, mimo
    że nie ma dysku ani nie jest podłączony kablem ethernetowym.

    > Widziałem w tym roku prezentacje pewnej polskiej pary fanów wszystkiego
    > co open i free, o tym jak to fleszowali z powodzeniem BIOSy w laptopach
    > tym OpenBIOSem.

    Na pewno OpenBIOSm a nie corebootem? Mniejsza o to. Nie trzeba być fanem,
    a tym bardzie fanatykiem, by dostrzeć różnicę jakości między otwartym
    oprogramowaniem a gniotami korporacyjnymi.

    --
    Jarek