  • 1. Data: 2010-03-08 13:01:56
    Temat: dziwne zlacza (?)
    Od: "ktos2" <f...@v...pl>

    Na Allegro znalazłem taki stary komputer Fujitsu
    http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/945/16/08
    /945160803_1
    oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza moją uwagę zwróciły jeszcze te
    porty na samym dolu oznaczone Netz.
    Co to jest?

  • 2. Data: 2010-03-08 13:03:46
    Temat: Re: dziwne zlacza (?)
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "ktos2" <f...@v...pl> wrote in message
> [...]
    /945160803_1
    > oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza moją uwagę zwróciły jeszcze te porty

    wyglada na karty sieciowe

  • 3. Data: 2010-03-08 13:07:51
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ktos2" <f...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    /945160803_1
    > oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza moją uwagę zwróciły jeszcze te

    Charakterystyczne pary diód obok tych portów oraz napisy z "NET" w nazwie
    wskazują ze to karty sieciowe.

  • 4. Data: 2010-03-08 13:09:11
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.08 14:01, ktos2 pisze:
> [...]
    /945160803_1
    > oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza moją uwagę zwróciły jeszcze te

    To są karty rozszerzeń, zapewne PCI.

    > oznaczone Netz.
    > Co to jest?

    Należałoby się pytać osoby, które te naklejki nakleiła.

    --
    Mar

  • 5. Data: 2010-03-08 13:46:42
    Od: Tomek <...@...z>

    ktos2 pisze:
> [...]
    /945160803_1
    > oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza moją uwagę zwróciły jeszcze te

    Wygląda na karty ethernet - tylko rowki na ten "dzyndzyk" wtyczki są
    niewidoczne zza poprzeczek. Komputer prawdopodobnie pracował jako
    jakiś serwer czy inny ruter - jedno gniazdo eth jest opisane "DSL" i 2
    segmenty sieci (MA i TN - co to oznacza to wie pewnie tylko poprzedni
    instalator) na kartach PCI.

  • 6. Data: 2010-03-08 13:59:50
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    ktos2 pisze:
> [...]
    /945160803_1
    > oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza moją uwagę zwróciły jeszcze te

    NETZ z jezyka Niemieckiego to Siec czyli sa to karty sieciowe.

    Siem jezykow trzeba uczyc.

  • 7. Data: 2010-03-08 15:04:31
    Od: "ktos2" <f...@v...pl>

    Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    /945160803_1

    > NETZ z jezyka Niemieckiego to Siec czyli sa to karty sieciowe.
    >
    > Siem jezykow trzeba uczyc.

    Dziękuje, tyle to sam się jestem w stanie domyślić, chodziło mi o rodzaj
    złącza/kart sieciowych, bo wygląda nietypowo. Co to za wtyczka?

  • 8. Data: 2010-03-08 15:19:51
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    ktos2 pisze:
    > Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuje, tyle to sam się jestem w stanie domyślić, chodziło mi o rodzaj
    > złącza/kart sieciowych, bo wygląda nietypowo. Co to za wtyczka?

    Wyglada normalnie tylko zdjecie jest robione z gory i dlatego gorna
    czesc wtyczki jest zaslonieta.

  • 9. Data: 2010-03-08 21:54:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ktos2 pisze:
> [...]
    /945160803_1
    > oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza moją uwagę zwróciły jeszcze te

    Karty sieciowe - duh!

  • 10. Data: 2010-03-09 16:24:32
    Od: "*Y.Q.*" <j...@g...com>

    On 8 Mar, 14:01, "ktos2" <f...@v...pl> wrote:

    > Na Allegro znalazłem taki stary komputer Fujitsu
    > http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/945/16/08
    /945160803_1

    A ja na Allegro znalazłem stary zegarek, tylko nie wiem czyjej jest
    produkcji. :->

    > oprócz dziwni umiejscowionego zasilacza

    U Fujitsu-Siemensa "autorskie" zasilacze i płyty główne to norma.

    > moją uwagę zwróciły jeszcze te porty na samym dolu oznaczone Netz.
    > Co to jest?

    "NETZ" to po niemiecku "sieć".
    Tylko że RJ45 są używane w ethernecie oraz w ISDN.

    To jest Fujitsu-Siemens Esprimo P2500, a opis do niego jest tu:
    http://support.ts.fujitsu.com/com/support/index.html

    Jakie to są karty dowiesz się tylko naocznie.

    Całość wiedzy kosztowała tylko 5 minut czasu i zapytanie do googla.
    Czy to aż tak ciężko samodzielnie myśleć. :->

    --
    Y.Q.