  • 1. Data: 2012-03-09 18:11:28
    Temat: dyskietki
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    coś mi tu nie pasuje, wpadły mi w ręce dyskietki, na opakowaniu pisze DD
    i... 135tpi... coś tu nie gra, z tego co ja się orientuję to były 48tpi to
    180kb, 96tpi to 720kb i 135tpi jako HD 1,44Mb... czy ja sie mylę?

  • 2. Data: 2012-03-09 18:37:17
    Temat: Re: dyskietki
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):

    > coś mi tu nie pasuje, wpadły mi w ręce dyskietki, na opakowaniu pisze DD
    > i... 135tpi... coś tu nie gra, z tego co ja się orientuję to były 48tpi to
    > 180kb, 96tpi to 720kb i 135tpi jako HD 1,44Mb... czy ja sie mylę?

    Witam
    Może ten sam standard - jedni oznaczali DD (Double Density), a inni HD (High
    Density)
    PP

  • 3. Data: 2012-03-09 22:11:06
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    > coś mi tu nie pasuje, wpadły mi w ręce dyskietki, na opakowaniu pisze DD
    > i... 135tpi... coś tu nie gra, z tego co ja się orientuję to były 48tpi
    > to 180kb, 96tpi to 720kb i 135tpi jako HD 1,44Mb... czy ja sie mylę?

    Może to są do np Amigi? 880kB. Mają dwie dziurki po bokach, czy tylko
    jedną do blokady zapisu?

  • 4. Data: 2012-03-11 12:33:27
    Od: "Kaczysta" <z...@g...com>

    DD - double density (tzw. "rzadkie" - 3,5 calowe miały pojemność 720 KB, a
    5,25 calowe pojemność 360 KB).
    HD - high density (tzw. "gęste" - mają one pojemność odpowiednio 1,44 MB i
    1,20 MB).
    Różniły się one ilością ścieżek na 1 cal promienia dyskietki (tpi), co się
    wiązało z szerokością głowicy zapisującej. Stacje dysków "rzadkie" zniknęły
    na początku 1990 roku.
    AZ

  • 5. Data: 2012-03-11 13:46:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kaczysta" 4f5c9b89$0$1218$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    z szerokością głowicy zapisującej. Stacje
    > dysków "rzadkie" zniknęły na początku 1990 roku.

    IMO na początku 1990 roku 1.44 były rzadkością
    w Polsce. Wiem i pamiętam czas, bo miałem wtedy
    dostęp do takowej i któregoś razu poproszono
    mnie o udostępnienie tej stacji.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-03-11 20:53:14
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 09 Mar 2012 23:11:06 +0100, BQB
    <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    >Może to są do np Amigi? 880kB. Mają dwie dziurki po bokach, czy tylko
    >jedną do blokady zapisu?

    Amiga używała tych samych dyskietek, co pecet, tylko formatowała
    inaczej.

  • 7. Data: 2012-03-11 21:44:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-03-11 21:53, Użytkownik Maciej Bojko napisał:

    > Amiga używała tych samych dyskietek, co pecet, tylko formatowała
    > inaczej.

    Nie do końca, w Amigach standard to stacja która dyskietki
    w formacie peceta nagrywała na 720KB, jej własny standard
    zapisu to 830 lub 880KB, takie stacje nie były popularne
    na PC (dyskietki były oznaczone jako DD czyli Double Density).
    Na PC popularność zdobyły dyskietki HD formatowane na 1,4MB
    (dyskietki oznaczone jako HD), większość Amig z tzw. rzadkimi
    stacjami nie potrafiło przeczytać takiej dyskietki. Stacje
    "gęste" fabrycznie miały tylko A4000 a i to tnie wszystkie,
    wyprodukowane po upadku Commodore miały już tylko napędy "rzadkie".

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-03-12 00:48:31
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Kaczysta <z...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wiązało z szerokością głowicy zapisującej. Stacje dysków "rzadkie" zniknęły

    Nie wiem czy ktoś to przeżył ale ja dyskietki DD 720 KB 3,5 cala przewiercałem
    wiertłem po obudowie aby mieć dyskietkę HD 1,44. Takie wtedy były porady i
    doskonale się sprawdzały.

  • 9. Data: 2012-03-12 06:33:53
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik " Gil" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy ktoś to przeżył ale ja dyskietki DD 720 KB 3,5 cala
    > przewiercałem wiertłem po obudowie aby mieć dyskietkę HD 1,44. Takie
    > wtedy były porady i doskonale się sprawdzały.

    Ja robiłem to samo.
    I świetnie sobie dawały radę.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2012-03-12 08:54:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-03-11 13:33, *Kaczysta* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > Różniły się one ilością ścieżek na 1 cal promienia dyskietki (tpi), co
    > się wiązało z szerokością głowicy zapisującej. Stacje dysków "rzadkie"

    Nie do końca - w 3.5 calowych stacjach DD i HD maiły po 80 ścieżek, więc
    tpi / szerokość głowicy były takie same. HD miały 2 razy więcej sektorów
    na ścieżkę.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak