  • 1. Data: 2009-08-17 19:27:19
    Temat: dwurdzeniowy Athlon
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Mam komputer oparty na Athlonie 64X2 4300+.
    Jak wiadomo jest to procesor dwurdzeniowy. Pracuje na systemie Win XP SP3.
    Spodziewałem się, że w Menedżerze Zadań - Wydajność pokazane będą oba
    procesory (tak jak to ma miejsce np. przy HT).
    Jednakże mam pokazany tylko 1 procesor. Czy to prawidłowe?

  • 2. Data: 2009-08-17 19:33:01
    Temat: Re: dwurdzeniowy Athlon
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** p47 <g...@w...pl> wrote:

    > Mam komputer oparty na Athlonie 64X2 4300+. Jak wiadomo jest to procesor
    > dwurdzeniowy. Pracuje na systemie Win XP SP3.

    Pro/Home?

    > Spodziewałem się, że w Menedżerze Zadań - Wydajność pokazane będą oba
    > procesory (tak jak to ma miejsce np. przy HT). Jednakże mam pokazany tylko 1
    > procesor. Czy to prawidłowe?

    Powinny być widoczne dwa.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-08-17 19:54:02
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "p47" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > procesory (tak jak to ma miejsce np. przy HT).
    > Jednakże mam pokazany tylko 1 procesor. Czy to prawidłowe?

    Próbowałeś:

    Task Manager>View>CPU History>One Graph Per CPU

  • 4. Data: 2009-08-17 22:30:48
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Użytkownik "d530" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > "p47" <g...@w...pl> wrote in message
    >>

    > Próbowałeś:
    >
    > Task Manager>View>CPU History>One Graph Per CPU

    Dziękuję,- pomogło;-)

    Na marginesie,- chyba optymalizacja przydzielania zadań nie jest najlepsza,
    bo obraz obciążenia rdzeni daleko odbiega od symetrii.

  • 5. Data: 2009-08-18 22:59:02
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "p47" <g...@w...pl> wrote in message
    > Na marginesie,- chyba optymalizacja przydzielania zadań nie jest
    > najlepsza, bo obraz obciążenia rdzeni daleko odbiega od symetrii.

    nie wszystko sie da podzielic na dwa rdzenie, przynajmniej w praktyce,
    do tego dochodzi lenistwo i brak optymalizacji ze strony producentow
    aplikacji, ale powoli jest i tak coraz lepiej (bo inaczej byc nie moze)

  • 6. Data: 2009-08-21 13:57:14
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > nie wszystko sie da podzielic na dwa rdzenie, przynajmniej w praktyce,
    > do tego dochodzi lenistwo i brak optymalizacji ze strony producentow
    > aplikacji, ale powoli jest i tak coraz lepiej (bo inaczej byc nie moze)

    Na stronie AMD są do pobrania sterowniki procesora poprawiające
    wykorzystanie 2 rdzeni i lepsze zarządzanie energią.

  • 7. Data: 2009-08-21 14:25:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > Na stronie AMD są do pobrania sterowniki procesora poprawiające
    > wykorzystanie 2 rdzeni i lepsze zarządzanie energią.

    Intel nie potrzebuje tego gadżetu. :)

  • 8. Data: 2009-08-22 19:53:30
    Od: Dusha <_@_._>

    W dniu 2009-08-21 16:25, qwerty pisze:
    > Intel nie potrzebuje tego gadżetu. :)

    Intel daje d... MS ;), bądźmy jak Roman Bratny!

  • 9. Data: 2009-08-22 20:44:44
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 21 Aug 2009 16:25:09 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Intel nie potrzebuje tego gadżetu. :)

    Bez tego gadżetu amd chodzi jak intel. W założeniach miał on robić
    "odwrotne HT" to znaczy z jak HT udaje dwurdzeniowy procesor na
    jednordzeniowym to ten gadżet miał na dwurdzeniowym udawać jednordzeniowy.
    Nie mam w tej chwili amd ale za jak miałem to przy aplikacjach
    jednowątkowych o kilka procent zwiększało wydajność. Pomijalne. Programy,
    które naprawdę potrzebują wydajności (w miarę nowe) i tak obsługują kilka
    rdzeni.

  • 10. Data: 2009-08-30 22:02:29
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > "odwrotne HT" to znaczy z jak HT udaje dwurdzeniowy procesor na
    > jednordzeniowym to ten gadżet miał na dwurdzeniowym udawać

    Czy to oznacza, że "mądry" program, który sprawdza ile jest rdzeni i na tej
    podstawie tworzy odpowiednią liczbę wątków, będzie działać wolniej?

    --
    Azarien