  • 11. Data: 2011-08-06 14:16:47
    Temat: Re: dwa monitory.
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.08.2011 16:09, Mariusz Kruk pisze:
    > Owszem. Zestaw taki przydawał się zwłaszcza do debugowania programów
    > graficznych. Ale tutaj akurat obsługa dwu monitorów (IIRC, drugi musiał
    > być Hercules; zgadza się?) była robiona przez sam program, a nie przez

    Ba, była robiona przez sprzęt. Można było użyć tylko konfigu-
    racji karta mono + karta kolor (bo dla każdej przewidziany był
    odrębny obszar przestrzeni adresowej).

    Oczywiście obsługiwać to musiały same programy właśnie, zapi-
    sując dane obrazu do dwóch różnych obszarów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 12. Data: 2011-08-06 16:21:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 6 Aug 2011 15:16:23 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Wynalazek stary jak świat. Ja w okolicach DOS-a 3.30 korzystałem z
    > zestawu Hercules+monitor bursztyn i VGA+monitor mono plus Turbo Pascal
    > 7.0 bodajże.

    Maciek - ja wiem, że to fajna sprawa. Ale co się naszarpałem pod XP z
    Parhelią i zintegrowaną grafiką, to też pamiętam. :D

    [ Foreman: You are aware of the Hippocratic oath, right? House: The one ]
    [ that starts, "First, do no harm", (...) Yeah. I took a read once. Wasn't ]
    [ impressed. (Gregory House "House M.D. 1x05 Damned If You Do") ]

  • 13. Data: 2011-08-07 14:17:36
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-06, o godz. 16:16:47
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > Ba, była robiona przez sprzęt. Można było użyć tylko konfigu-
    > racji karta mono + karta kolor (bo dla każdej przewidziany był
    > odrębny obszar przestrzeni adresowej).

    Raczej Hercules i VGA bo VGA mono i kolor to już nie za bardzo bo
    różnica byłą w monitorze. ;-) I dokładnie w takiej konfiguracji
    Hercules+VGA działałem jak się wtedy bawiłem poważniej w programowanie.
    Natomiast odrobinę później (o ile już nie w tym samym czasie) robiłem
    to na poziomie systemu pod linuxem. Oczywiście wirtualne konsole były
    fajne ale że nie mieliśmy problemu z monitorami (kompy padały częściej)
    wolałem w kompie mieć dwie karty i log systemowy wyrzucany na oddzielny
    monitor. Ale też staaaare czasy - tak w okolicach połowy lat 90-tych.

    Zdrówko