  • Data: 2011-01-20 23:52:27
    Temat: Re: dvb-t NTC a dzwiek
    Od: on <o...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

    > czy mozna zalozyc, ze wszelki sprzet do odbioru dvb-t (mpeg-2/mpeg-4)
    > posiada AC-3

    wszelki nie, ale ten dedykowany na polski rynek powinien zgodnie z
    wymaganiami opisanymi w rozporządzeniu ministerstwa infrastruktury

    > a czy mozna zakladac, ze nadawcy beda postepowac rozsadnie, ze zawsze
    > bedzie dostepny podstawowy dzwiek mpeg-1 wartwa 2 bez wzgledu na to,
    > jakie dodatkowe sciezki (i kodowania) beda nadawac?

    zapewne tak będzie przez długi czas, ale z formalnego punktu widzenia
    mogą wyłączyć MEPG-1 L2 choćby dziś.

    > Bo gdyby tak nie bylo, to wszelkie tv (starsze), ktore beda pracowac z
    > modulami Neotion - nie beda mialy wogole fonii.

    tak, to prawda, z tym że moduł Neotion (ani TV z tym modułem) nie
    spełnia wymagań MI: nie odtwarza HDTV, nie rozwiązuje kwestii formatów
    fonii.

    to tak jakby sprowadzać sprzęt na 110V i narzekać, że nasza sieć nie ma
    takiego napięcia albo TV z fonią A2 i narzekać, że tak nie jest nadawany
    analog, itp, itp.
    Polskie wymagania są jasno określone. Producenci powinni się dostosować,
    a klienci uważać na dostawców/sprzedawców - naciągaczy. Kupując produkt
    niezgodny ponosimy ryzyko, że zakup okaże się nietrafiony.

    / pomijam kwestie braku kampanii edukacyjno-informacyjnej przez co wiele
    osób nie wie co kupuje /

    > A taka Norwegia przyjela sobie dzwiek w HE-AAC.

    a taka Polska DD/DD+