  • 1. Data: 2014-06-19 14:16:33
    Temat: dużo monitorów do jednego PC
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    witam
    Bez problemu można podłączyć dwa monitory do jednego PC do jednej karty
    graficznej. Nawet karta graficzna za 50zł ma możliwość rozszerzenia
    "pulpitu" na dwa monitory.
    Ja myślę o wyświetlaniu napisów reklamowych, literami conajmniej 10cm,
    na kilku monitorach. miejsca mam nawet 3 metry, ale potrzebuje minimum
    1.5 metra. Jeden stary prawie sprawny 17 calowy monitor kosztuje 30zł.
    Poskładam na szynie, podłącze kable i zasilanie, ale od strony PC - jak
    to zrobić? 3 karty graficzne? Karty bardzo wielomonitorowe? Chce to
    zbudować tanio, jak najtaniej się da
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-06-19 15:17:23
    Temat: Re: dużo monitorów do jednego PC
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 19-06-2014 14:16, ToMasz pisze:
    > Chce to zbudować tanio, jak najtaniej się da

    Koszt eksploatacji nie ma znaczenia?
    Czasem drożej w ostatecznym rozrachunku wychodzi taniej.
    Mnie żadne super tanie rozwiązanie nie przychodzi na myśl.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2014-06-19 15:39:30
    Od: emil <e...@g...com>

    Karty bardzo wielomonitorowe? Chce to
    > zbudować tanio, jak najtaniej się da
    > Pozdrawiam
    > ToMasz

    Używane karty Matrox obsługują 4 monitory, i kosztują poniżej stówy.

  • 4. Data: 2014-06-19 15:42:51
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-06-19 14:16, ToMasz pisze:
    > Ja myślę o wyświetlaniu napisów reklamowych, literami conajmniej 10cm,
    > na kilku monitorach. miejsca mam nawet 3 metry, ale potrzebuje minimum
    > 1.5 metra. Jeden stary prawie sprawny 17 calowy monitor kosztuje 30zł.
    A jaka jasność? Jaka czytelność i rozdzielczość?
    Stary monitor (zresztą nowy też, bo czy 150,250 czy 400cd/m^2 to nic nie
    zmieni) w dzień na zewnątrz (zwłaszcza przy słońcu) jest
    zerowo-czytelny, szary prostokąt. Monitory "daylight readable" zaczynają
    się gdzieś od 800cd/m^2, a "sunlight readable" to 1000-2000cd/m^2 - nie
    stać cię nawet na jeden taki, nie mówiąc o "ścianie" z nich, jeśli
    rozważasz stare 17 po 30zł.
    Przy takim rozmiarze to się stosuje matryce LED - jedno lub
    wielokolorowe, w dzisiejszych czasach już tanie i bardzo jasne. Gotowe
    rozwiązania istnieją, i nie licz że zrobisz coś jednostkowego taniej niż
    chińczyk robiący to na tysiące...
    Jeśli zaś jasność nie ma aż takiego znaczenia (np w galerii jakiejś,
    gdzie jest w miarę pół-mrok albo przynajmniej nie rażąco jasno) - to
    tanio na ten rozmiar - tylko rzutnik, używany i tak wyjdzie ci taniej
    niż te kilkanaście 17"...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-06-19 16:22:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-06-19 14:16, ToMasz pisze:
    > Chce to zbudować tanio, jak najtaniej się da
    Jak ma być tanie w budowie, to do każdej pary monitorów po 30zł/szt.
    będzie Ci jeszcze potrzebny PC'et w podobnej cenie - kupujesz jakieś
    wyeksploatowane maleństwa (np. jakieś Delle w małych obudowach),
    ustawiasz z nich stos, łączysz w sieć i gotowe :-)
    Jak Ci starczy zapału, to możesz nawet wypruć z nich dyski twarde,
    zrobić uruchamianie systemu z sieci i nie będziesz musiał dotykać
    niczego więcej poza "serwerem".

    Maciek

  • 6. Data: 2014-06-19 17:15:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 19.06.2014 15:39, emil pisze:
    > Karty bardzo wielomonitorowe? Chce to
    >
    > Używane karty Matrox obsługują 4 monitory, i kosztują poniżej stówy.
    dzięki. a czy może podać typ takiej _używanej_ karty? Czy widziałeś to w
    czasie pracy? Pytam o to, czy da się wyświetlić... film _podzielony_ 4
    monitorach jednocześnie? albo jakieś demo?

    ToMasz

  • 7. Data: 2014-06-19 17:20:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    nie ściana tylko linia. 4 monitory w rzędzie - to już jest sprawa warta
    zastanowienia.

    > Jeśli zaś jasność nie ma aż takiego znaczenia (np w galerii jakiejś,
    > gdzie jest w miarę pół-mrok albo przynajmniej nie rażąco jasno)
    północna strona, bardzo dużego budynku. postawie tam laptopa i zobaczę
    czy na jego ekranie w ciągu dnia coś widać.

    > tanio na ten rozmiar - tylko rzutnik, używany i tak wyjdzie ci taniej
    > niż te kilkanaście 17"...
    Kilka. max 8 wejdzie. :)
    Rzutnik - fajny pomysł. tylko czy tani rzutnik, niezależnie od
    rozdzielczości, bo mnie 320/240 wystarczy, będzie wstanie cokolwiek
    widocznego wyświetlić? mało tego, rzutnikiem mogę "rzucać" światło od
    tyłu na jakiś częściowo przepuszczalny ekran!

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-06-19 20:14:00
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poskładam na szynie, podłącze kable i zasilanie, ale od strony PC - jak
    > to zrobić? 3 karty graficzne? Karty bardzo wielomonitorowe? Chce to

    Obecnie nawet niektóre tanie płyty główne mają po 2-3 gniazda PCI-Express
    (elektrycznie mogą być x4 albo x1, aby fizycznie były x16). Alternatywnie
    możesz dorzucić karty grafiki na starym PCI (albo wręcz same karty na PCI,
    niektóre stare płyty miały po 6 PCI, szczególnie że jak piszesz starcza ci
    rozdzielczość 320x240).

  • 9. Data: 2014-06-19 23:37:41
    Temat: Re: duzo monitorow do jednego PC
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *ToMasz* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >Poskładam na szynie, podłącze kable i zasilanie, ale od strony PC - jak
    >to zrobić? 3 karty graficzne? Karty bardzo wielomonitorowe? Chce to

    http://sourceforge.net/projects/lcdsmartie/

    Na zakladce 'screens' przejdz do 'plugin' (pionowo po prawej) i wybierz desktop.dll.
    Albo z dedykowanym sterownikiem na tablice LCD po usb/par, wtedy juz nieograniczone
    mozliwosci.

  • 10. Data: 2014-06-21 12:05:07
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "zil0g" napisał:

    > http://sourceforge.net/projects/lcdsmartie/

    "LCD Smartie is software for Windows"

    Dość ryzykowna porada, biorąc pod uwagę osobę pytającego ;->

    JoteR