  • 1. Data: 2011-06-04 15:10:33
    Temat: duża pamięć RAM
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jak w amatorskich warunkach poradzić sobie z zapotrzebowaniem na dużą pamięć
    (10MB w DIP)? Ktoś przerabiał temat?

  • 2. Data: 2011-06-04 16:47:20
    Temat: Re: duża pamięć RAM
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > jak w amatorskich warunkach poradzić sobie z zapotrzebowaniem na dużą
    > pamięć (10MB w DIP)? Ktoś przerabiał temat?

    A w jakich warunkach ma być ta duża pamięć użyta i do czego podłączona?
    I dlaczego koniecznie w obudowie DIP?
    K.

  • 3. Data: 2011-06-04 17:42:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-04 17:10, identifikator: 20040501 wrote:
    > jak w amatorskich warunkach poradzić sobie z zapotrzebowaniem na dużą
    > pamięć (10MB w DIP)? Ktoś przerabiał temat?

    Np. dolutować do starego SIMMa goldpiny. Do dostania na kilogramy na
    złomie lub allegro.

  • 4. Data: 2011-06-05 21:20:22
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > jak w amatorskich warunkach poradzić sobie z zapotrzebowaniem na dużą
    > pamięć (10MB w DIP)? Ktoś przerabiał temat?

    Zapewne DRAM bo SRAM chyba nie ma o takiej pojemności. Jeśli chcesz mieć
    ją w DIP to kup pamięć w TSOP i zamontuj na przejściówce.

    MD

  • 5. Data: 2011-06-06 17:28:58
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:isdhta$v7f$1@news.onet.pl...
    > jak w amatorskich warunkach poradzić sobie z zapotrzebowaniem na dużą
    > pamięć (10MB w DIP)? Ktoś przerabiał temat?

    Po co to hobbyście?
    Ale skoro musisz i wymagania Twe niezmienne są to
    użyj np. 20szt SR624008LLP (512kB)

  • 6. Data: 2011-06-09 13:39:53
    Od: fred <f...@i...pl>

    Witam,

    a czy kolega się zastanawiał jak coś takiego zaadresować.
    Flashe mają dużo ale tam sa strony.

    Wykorzystanie DDRAM jest kłopotliwe, bo trzeba odświeżać i opanować
    sporą ilość sygnalów w tym złączu.

    Zastosowanie SDRAM jest przyjaźniejsze ale zapewne trzeba będzie
    stronnicować,

    może lepiej użyć Flash jeśli czas dostępu nie jest krytyczny.
    Chyba analizy FEM (MES) na tej pamięci nie robisz ;-)

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2011-06-09 16:29:30
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "fred" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > może lepiej użyć Flash jeśli czas dostępu nie jest krytyczny.
    > Chyba analizy FEM (MES) na tej pamięci nie robisz ;-)

    Ale zdajesz sobie sprawę, że taki flash ma trwałość jedynie od 100.000 do
    1.000.000 operacji kasowanie&zapis na stronę?

  • 8. Data: 2011-06-10 06:45:48
    Od: fred <f...@i...pl>

    Witam,

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że taki flash ma trwałość jedynie od 100.000 do
    > 1.000.000 operacji kasowanie&zapis na stronę?

    Zdaję sobie sprawę. Nie znamy tutaj aplikacji, do czego to masłużyć.
    Czytając posta, tak sobie tylko pomyślałem o problemach z obsługą tak
    dużej pamięci RAM na mikrokontrolerze 8 lub 32 bitowym. Najprościej
    było by zastosować coś PC podobnego. Czy np. jakąś kartkę PC. No ale
    to oczywiście koszty.

    Pozdrawiam
    Andrzej