    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: dsl tpsa w Krakowie w okresie (przed)świątecznym
    Date: Wed, 27 Dec 2006 17:16:06 +0100

    m...@g...pl wrote:

    > Oczywiście to wszytko mam: globalne statystyki przez mrtg i
    > indywidulane per user przez liczniki w iptables i wykresy przez
    > rrd-tool. Podział łącza przez htb i markowanie pakietów.
    > Chodzi mi o to, że zarówno konfiguracja, jak i obciążenie jest po
    > staremu, a router brzegowy przestaje to znosić. Dawniej przy takim
    > obciążeniu hulało, teraz strony się ledwo ładują jeśli pozwolę
    > na choć jednego klienta p2p. Czy to możliwe, aby tepsa zmieniła coś
    > po swojej stronie? Dała jakieś limity na liczbe pkt/sek, zmieniła
    > routery, politykę itp?

    Takie zachowanie jest raczej typowe dla osiedlowych pseudo-sieci, gdzie
    za router robi pecet z odzysku. Stąd i ograniczenia. Nie sądze by TP
    bawiła się w coś takiego na ograniczoną skale, znawcy tematu powiedzą
    może coś więcej ;)

    Nie znam struktury sieci TP w Krakowie, jednak na 90% w warstwie IP
    podpięci jesteśmy tak samo (mtr do Ciebie):

    Matt's
    traceroute [v0.54]
    gw
    Wed Dec 27
    16:57:12 2006
    Keys: D - Display mode R - Restart statistics Q - Quit

    Packets
    Pings
    Hostname
    %Loss Rcv Snt Last Best
    Avg Worst
    1. z-tp.lukawski.pl
    0% 18 18 0
    0 0 5
    2. kra-ru2.tpnet.pl
    0% 17 17 44
    8 27 79
    3. tl121.internetdsl.tpnet.pl
    12% 15 17 2466
    1851 2257 2744
    4. sucha.eu.org
    13% 14 17 2311
    1960 2211 2667

    Włączyłem u siebie p2p z wyjściem ok. 16KB/s (max ~25 - warstwa danych).
    Jak widać wyżej, wygląda to w miarę ok do momentu komunikacji z Twoim
    modemem (tl121...)

    Nie mierze pkt/s, postaram się coś wrzucić. Może ktoś inny ma już u
    siebie (Kraków/DSL) ?

    --
    Rafał Łukawski
    http://rafal.lukawski.pl/