-
91. Data: 2009-07-28 21:38:43
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Mustafa" <M...@B...xx>
> Zaloz to sie zdziwisz.
ale pytam sie po co mam zakladac
zeby sie zdziwic, ze róznice beda tylko w sile nacisku na klamke ???
> dobiera sie hamulce - z katalogu producentow
no ale chyba trzeba cos policzyc zeby wybrac...
> To nie samochod - nie masz po prostu zablokowac i miec w dupie, tylko
> efektywnie hamowac.
efektywnosc hamowania w kazdym przypadku zalezy od reki i treningu
> No... i jeszcze mi powiedz, ze zawsze hamulce sa wystarczajace
jesli sa w stanie zablokowac kolo to zawsze sa wystarczajace
róznice wynikaja z ich uzytkowania
> Chodzi Ci oczywiscie o Macieja Wroblewskiego - doskonalego fryzjera i o
> Romana Zakrzewskiego - artyste malarza? ;)
a oni robili cos wspólnie ??
bo Andrzej Wróblewski i Janusz Zakrzewski wspólnie cos napisali :)
a na fryzjerach to ja sie nie znam :)
> I wydalo do jakiej szkoly chodzisz;)
OMG.... a jakies podstawy logiki to jarzysz ???
> - osoby, ktore znam
widocznie osoby które znasz nie sa wyznacznikiem calosci spoleczenstwa :)
> - nikt, kto jest w gumnazjum
musisz bardziej uwazac przy uzywaniu slów "nikt", "wszyscy" itp :)
> - w podstawowce chyba juz ucza tylko jakiejs wiedzy o seksie czy o czyms
a seks to juz chyba ntg choc niektórzy polecali onanizowanie sie przy
motocyklu, ale raczej nie skorzystam :)
-
92. Data: 2009-07-29 07:48:17
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
Mustafa pisze:
> Moze.... ale tak jest :)
Szczerze ? za 50 pln to by sie z lozka wstac nie chcialo :)
> Ma - owszem, ale tylko jesli chodzi o wygode a nie fizyczna skutecznosc.
> Pomijajac wygode mozna powiedziec, ze kazdy uklad hamulcowy bedacy w
> stanie zablokowac kolo jest równie skuteczny.
Tyle ze jeden zablokuje go wczesniej a drugi pozniej. No i jeden po
kilkukrotnym hamowaniu w gora przestanie hamowac w ogole a drugi bedzie
hamowac zawsze.
Tu nie chodzi o hamowanie w ogole. Na upartego to zahamujesz, z pomoca
matki Ziemi, podeszwami butow. Chodzi o to aby hamowac efektywnie i na
mozliwie najkrotszym dystansie.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
93. Data: 2009-07-29 08:20:15
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
news:h4nqb4$qcd$1@news.onet.pl...
>>Wezmy przykladowego bandita i fazera, ide o flaszke, ze na tych samych
>>oponach i z tym samym kierownikiem, na tej samej drodze, z tej samej
>>predkosci ten drugi zatrzyma sie szybciej.
>
> Dlaczego?
Wez sie przewiez na ktorejs yamaszce z tymi monoblokowymi zaciskami, do tego
przewiez sie na bandziorze - zrozumiesz dlaczego;)
--
pzdr:
Ivam
-
94. Data: 2009-07-29 09:23:22
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Marek Borowski <m...@l...com>
Kuczu wrote:
> Mustafa pisze:
>
>> Moze.... ale tak jest :)
>
> Szczerze ? za 50 pln to by sie z lozka wstac nie chcialo :)
>
>> Ma - owszem, ale tylko jesli chodzi o wygode a nie fizyczna skutecznosc.
>> Pomijajac wygode mozna powiedziec, ze kazdy uklad hamulcowy bedacy w
>> stanie zablokowac kolo jest równie skuteczny.
>
> Tyle ze jeden zablokuje go wczesniej a drugi pozniej. No i jeden po
> kilkukrotnym hamowaniu w gora przestanie hamowac w ogole a drugi bedzie
> hamowac zawsze.
> Tu nie chodzi o hamowanie w ogole. Na upartego to zahamujesz, z pomoca
> matki Ziemi, podeszwami butow. Chodzi o to aby hamowac efektywnie i na
> mozliwie najkrotszym dystansie.
>
Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac
kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie. Tylko
zamiast kierownika trzeba wstawic idealny uklad ktory bedzie utrzymywal
kolo na granicy tarcia statycznego.
Pozdr
Marek
-
95. Data: 2009-07-29 10:04:31
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: n...@s...com
On Wed, 29 Jul 2009 11:23:22 +0200, Marek Borowski
<m...@l...com> wrote:
>Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac
>kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie. Tylko
>zamiast kierownika trzeba wstawic idealny uklad ktory bedzie utrzymywal
>kolo na granicy tarcia statycznego.
tak to chyba nawet ABS nie zabangla.
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
-
96. Data: 2009-07-29 10:06:38
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
<n...@s...com> wrote in message
news:mj70755qbb6lm5den7u4c4nd8ducbg68q4@4ax.com...
> On Wed, 29 Jul 2009 11:23:22 +0200, Marek Borowski
> <m...@l...com> wrote:
>
>>Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac
>>kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie. Tylko
>>zamiast kierownika trzeba wstawic idealny uklad ktory bedzie utrzymywal
>>kolo na granicy tarcia statycznego.
>
> tak to chyba nawet ABS nie zabangla.
Ten ktory "teraz" wprowadzila *onda ma szanse. Podobno rzondzi.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
97. Data: 2009-07-29 10:40:55
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac
> kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie.
No wlasnie chodzi o to ze ten " podobny" dystans moze zdecydowac o
wygranej zawodnika na torze albo zyciu motocyklisty na drodze.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/
-
98. Data: 2009-07-29 11:00:46
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: n...@s...com
On Wed, 29 Jul 2009 12:06:38 +0200, "Kefir" <k...@r...pl>
wrote:
>Elou!
hi
>Ten ktory "teraz" wprowadzila *onda ma szanse. Podobno rzondzi.
A jesli wsadze jednotloczkowy zacisk z detka do tej chondy to tez
zadziala tak samo ? :)
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
-
99. Data: 2009-07-29 11:45:21
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Marek Borowski wydusil z siebie te slowy:
> Mustafa ma racje. Kazdy uklad hamulcowy ktory jest w stanie zablokowac
> kolo jest teoretycznie zachamowac na bardzo podobnym dystansie. Tylko
> zamiast kierownika trzeba wstawic idealny uklad ktory bedzie
> utrzymywal kolo na granicy tarcia statycznego.
bylo juz chyba w watku napisane - dla kazdego motocykla hamulce obliczane sa
indywidualnie i porónywanie dwóch róznycn motocykli jednego z jedna a
drugiego z dwiema tarczami .. biorac pod uwage tylko droge hamowania.
Sa motocykle z dwiema tarczami umieszczonymi prawie na obwodzie kola i co ..
i hamuja tak samo jak te z "normalnymi" tarczami, mimo, ze powierzchnia tych
tarcz jest ... bardzo duza.
Mozna zrobic tak, ze bedzie potrzeba mniejszej sily na klocku, a tym samym
na klamce.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI
-
100. Data: 2009-07-29 12:15:21
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
Kuba (aka cita) pisze:
> Sa motocykle z dwiema tarczami umieszczonymi prawie na obwodzie kola
Jakie ? Bu Buelle maja chyba jedna tarcze. No i wlasnie dlatego do
Buella nalezy rekord swiata w dlugosci przejazdu na przednim kole.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/