  • 1. Data: 2009-04-29 14:07:23
    Temat: dowolny abonament-kwestia teczniczna
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Czy możliwe pod względem technicznym byłoby stworzenie abonamentów w
    cyfrowych platformach pod konkretnego klienta? Obecnie do wyboru są
    tylko pakiety programów, a dlaczego nigdzie nie można stworzyć własnego
    pakietu z kanałów takich które mi by pasowały? Np 50gr-1,5zł za 1 kanał.
    Wtedy każdy oglądałby tylko to co, na co miałby ochotę, powstały by też
    idealne statystyki popularności danych kanałów.

  • 2. Data: 2009-04-29 14:34:01
    Temat: Re: dowolny abonament-kwestia teczniczna
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "smutny" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > z kanałów takich które mi by pasowały? Np 50gr-1,5zł za 1 kanał. Wtedy
    > każdy oglądałby tylko to co, na co miałby ochotę, powstały by też idealne

    to nie jest problem techniczny tylko biznesowy. Platformy by poszly szybko z
    torbami. Po to się konstruuje pakiety zeby placic nawet za to czego nie
    ogladasz.

  • 3. Data: 2009-04-29 15:04:53
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > to nie jest problem techniczny tylko biznesowy. Platformy by poszly szybko
    > z torbami. Po to się konstruuje pakiety zeby placic nawet za to czego nie
    > ogladasz.

    problem istotnie jest biznesowy, ale z tymi torbami to troche przesadzasz
    rozwiazaniem moglyby byc odpowiednie ceny kanalow, a ostateczna suma do
    zaplaty moglaby zalezec od obrotu
    czyli przyjmujac na chwile teoretyczne zalozenie, ze kazdy kanal kosztuje
    platforme tyle samo:
    - za jeden kanal placisz 10 pln
    - za piec kanalow 25 pln
    - za 50 kanalow 50 pln itp.
    predzej czy pozniej takie lub podobne rozwiazanie zafunkcjonuje, wystarczy
    ze wprowadzi je jeden operator

  • 4. Data: 2009-04-29 15:30:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    brum wrote:

> [...]
    > - za 50 kanalow 50 pln itp.
    > predzej czy pozniej takie lub podobne rozwiazanie zafunkcjonuje, wystarczy

    Ale to nie jest tak. Nadawanie programu (kanału) kosztuje dokłądnie tyle
    samo, niezależnie od tego, czy ogląda go zero czy 100 milionów widzów.
    Operator kalkulując biznes musi przyjąć jakiś poziom przychodów od
    jednego abonenta. Dopiero kiedy osiągnie założenia biznesowe, może
    ładować się w pakiety "podstawowe", na których w zasadzie nic albo
    niewiele zarabia.
    Polskie platformy chyba zapomniały o ostatniej zasadzie. Wprawdzie CP
    już był na plusie przed wprowadzeniem pakietów Mini, ale obecnie dużo
    dotychczasowych abonentów przechodzi do tych najtańszych pakietów,
    powodując tym samym "straty" (nie lubię tego słowa w odniesieniu do
    biznesu, który zarabia ;). Oferta, która miała być niszową, obecnie jest
    kupowana przez większość klientów.
    Podobny manewr zastosował ITI z TnK. Za wcześnie, za tanio, za dużo ;-)
    Oczywiście, z punktu widzenia klienta (czyli też mojego) jest to świetna
    oferta np. do domku na działce i wcale nie namawiam do jej wycofania.
    Ale liczby mówią swoje.
    Operator z chęcią za te same pieniądze da Ci więcej, niż obniży cenę. Ta
    zasada obowiązuje w telewizji satelitarnej, kablowej, telefonii czy
    dostępie do internetu. Wszędzie tam, gdzie podstawowym kosztem jest
    infrastruktura, a dołączenie kolejnego abonenta to błąd stochastyczny w
    wyliczeniach capex ;)

    Bardziej bym stawiał na pakiety kwotowe: masz 30 czy 50 zł i wydaj je
    na co chcesz. Ale znając życie, ceny będą tak skalkulowane, żeby
    dotychczas najpopularniejsze programy musiały być kupowane w drogich
    pakietach.

    M.

  • 5. Data: 2009-04-29 18:14:44
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ale to nie jest tak. Nadawanie programu (kanału) kosztuje dokłądnie tyle
    > samo, niezależnie od tego, czy ogląda go zero czy 100 milionów widzów.

    Z tym że nie do końca :-). Większość programów w pakietach nie jest
    "autorskich", ale są retransmitowane, a nadawcą jest kto inny. Dana
    platforma podpisując umowę z jakimś nadawcą na 99% ma w niej zapisaną tzw.
    minimalną liczbę abonentów, za którą i tak musi płacić nawet jak program
    dosyłasz do jednego Zenka. Tak są m.in. kontruowane umowy z operatorami
    kablówek, przynajmniej przez część nadawców. Z pamięci: min. liczba
    abonentów NG to 500, Discovery - 500, bodajże Turner - 400 itd... Sądzę że w
    przypadku umowy nadawcy z operatorem satelitarnej platformy cyfrowej te
    ilości idą w zdecydowanie większe liczby...
    To co napisałeś o stałych kosztach nadawania dotyczy tylko kosztów
    technologicznych :-).

  • 6. Data: 2009-04-29 19:42:23
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *sensei* napisał(a):

    > to nie jest problem techniczny tylko biznesowy. Platformy by poszly
    > szybko z torbami. Po to się konstruuje pakiety zeby placic nawet za to
    > czego nie ogladasz.

    taaaaaaa, platformy poszłyby z torbami, a nadawcy trzymali by się mocno :/
    (jak Chińcyki)

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2009-04-30 05:33:55
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

    > taaaaaaa, platformy poszłyby z torbami, a nadawcy trzymali by się mocno :/
    > (jak Chińcyki)

    nadawcy tez nie byliby zadowoleni...

    Najprosciej takie placenie za program zorganizowac w sieci IPTV czy w
    kablówce cyfrowej. Mozna wrecz płacić za każdą osobną audycję, każdy film.
    Zapytajcie swoich operatorów IPTV czy kablowych dlaczego tego nie robią ?
    Przeciez oni nie są zwiazani z nadawcami jak platformy sat które promują
    własne programy,

  • 8. Data: 2009-04-30 05:39:08
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    sensei pisze:
> [...]
    > Przeciez oni nie są zwiazani z nadawcami jak platformy sat które promują

    oby nikomu nie przyszedł do głowy taki pomysł jak tu:
    http://www.tvn24.pl/-1,1597491,0,1,zabiora-ci-intern
    et,wiadomosc.html

    pawell

  • 9. Data: 2009-04-30 05:57:32
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    sensei pisze:

> [...]
    > Przeciez oni nie są zwiazani z nadawcami jak platformy sat które promują

    Nie do końca tak jest; też są minimalny wpływy w umowie (albo minimalna
    liczba abonentów). Niektóre kanały są tak wycenione:
    a) pakiet cyfrowy ogólny - cena A
    b) pakiet cyfrowy tematyczny - cena B (np. sportowy, filmowy..)
    c) "a la carte" - cena C - i to może być wielokrotność ceny z pkt A ;)

    --
    (popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

  • 10. Data: 2009-04-30 07:57:07
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > film. Zapytajcie swoich operatorów IPTV czy kablowych dlaczego tego nie
    > robią ? Przeciez oni nie są zwiazani z nadawcami jak platformy sat które

    Widziałeś kiedyś na oczy umowę między nadawcą a operatorem kablówki? Pewnie
    nie, skoro piszesz to co piszesz ;-). W umowie z każdym nadawcą jest
    klauzula że operator jest zobowiązany do retransmitowania programu w
    całości, bez zmian, przerw, opóźnień itd. itp... Jakoś nie widzę w tej
    sytuacji puszczania pojedynczych audycji czy filmów, od tego są
    wypożyczalnie ;-)