  • 11. Data: 2021-07-09 18:50:49
    Temat: Re: dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.07.2021 o 16:25, K pisze:

    > Z jakiego powodu?

    Ooo powodów, to ja mogę wymyślić ze 1000, ale czym się kierowali nasi
    wybrańcy w Brukseli, to nie mam pojęcia.

  • 12. Data: 2021-07-09 21:38:06
    Od: yabba <...@...pl>

    > Z jakiego powodu?

    Żeby nie stesować złodzieja gasnącym samochodem.

    yabba

  • 13. Data: 2021-07-09 23:45:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jeszcze lepiej robiące zwarcie w którymś z istotnych obwodów. Bo kiedyś
    > odcinanie pompki było ponoć tak popularne, że od razu podłączali na
    > krótko ze świateł;)

    nie wiem czy to urban legend ale była historia o gościu który wsadził
    deskę z haczykami wędkarskimi. Złodziej usiadł i się zamocował, a
    właściciel auta poszedł ponoć do pierdla. nie mogę znaleźć źródła tylko
    relacje pojawiające się tu i ówdzie.

    Motyw ze zwarciem wywalającym bezpieczniki jest niezły.

  • 14. Data: 2021-07-10 00:00:20
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 9 Jul 2021 23:45:15 +0200, sirapacz napisał(a):

> [...]
    > relacje pojawiające się tu i ówdzie.
    >
    > Motyw ze zwarciem wywalającym bezpieczniki jest niezły.

    To nie urban legend tylko prawdziwa historia, gdzieś z końcówki lat '90.
    Tyle, że to nie były haczyki a gwoździe. Złodziej uszkodził kość ogonową
    (dla adwokata: kręgosłup) no i sprawa banalnie prosta.

  • 15. Data: 2021-07-10 00:07:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To nie urban legend tylko prawdziwa historia, gdzieś z końcówki lat '90.
    > Tyle, że to nie były haczyki a gwoździe. Złodziej uszkodził kość ogonową
    > (dla adwokata: kręgosłup) no i sprawa banalnie prosta.

    tym bardziej należy uważać.... W Polsce a być może i Europie życie i
    zdrowie złodzieja chronione jest niezależnie od tego czy jest to zły
    człowiek czy nie. Zastawianie pułapek źle się kończy dla zastawiającego:(

  • 16. Data: 2021-07-10 00:18:51
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 9 Jul 2021 11:22:18 +0200, scobowski napisał(a):

    > Jak się teraz zabezpiecza samochody, poza fabrycznym immo i alarmem?
    > Kiedyś się montowało niedźwiedzia czy inną blokadę na wajchę od biegów.
    > A jak wajchy nie ma? ;-)

    Ukraść można każdy samochód. Problemem jest to jak go szybko odnajdziesz.
    Gdzieś ok 2005r działa w PL firma, która montowała w samochodzie klienta
    urządzenie odbiorczo/nadawcze nie tylko z funkcją GPS/GSM. W miejscu o
    którym klient miał z założenia nie wiedzieć. Firma ta dysponowała kilkoma
    samolotami, które robiły obloty i emitowały sygnał na pewnej
    częstotliwości. Znajdowali samochód nawet w wodzi do ok 4-6 m. Jeśli pojazd
    przekraczał granicę to właściciel samochody otrzymywał zapytanie czy wie o
    tym fakcie. Był to wówczas jedyny bat na jammery.

  • 17. Data: 2021-07-10 07:23:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 09.07.2021 o 11:22, scobowski pisze:
    > Jak się teraz zabezpiecza samochody, poza fabrycznym immo i alarmem?
    > Kiedyś się montowało niedźwiedzia czy inną blokadę na wajchę od biegów.
    > A jak wajchy nie ma? ;-)

    Mój znajomy miał w latach 90 ciekawy patent ( a były to czasy, gdy różne
    zabezpieczenia były najbardziej popularne). Otóż kładł na kierownicę
    brzydką z wyglądu szmatę. To miało naprawdę odstraszające działanie.
    Ludzie snuli różne domysły na temat tej szmaty a złodzieje woleli
    poszukać innego celu.

    --
    MN

  • 18. Data: 2021-07-10 07:55:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-10 o 07:23, Marcin N pisze:

> [...]
    > brzydką z wyglądu szmatę. To miało naprawdę odstraszające działanie.
    > Ludzie snuli różne domysły na temat tej szmaty a złodzieje woleli

    Koło mojego parkingu stoi Nissan na koziołkach ze zdjętym kołem
    z przodu. Stoi tak już kilka miesięcy. Też nie ma chętnych na niego :-).

  • 19. Data: 2021-07-10 08:12:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-07-09 11:22, scobowski wrote:
    > Jak się teraz zabezpiecza samochody, poza fabrycznym immo i alarmem?
    > Kiedyś się montowało niedźwiedzia czy inną blokadę na wajchę od biegów.
    > A jak wajchy nie ma? ;-)
    A to samochody klasy dupowóz jeszcze ktoś kradnie??? W sensie że
    komercyjnie, a nie że kilku podpitych małolatów przypadkiem postanowi
    czymś podjechać na kolejną imprezę.

  • 20. Data: 2021-07-10 08:24:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-07-10 o 08:12, JDX pisze:

    > A to samochody klasy dupowóz jeszcze ktoś kradnie??? W sensie że
    > komercyjnie, a nie że kilku podpitych małolatów przypadkiem postanowi
    > czymś podjechać na kolejną imprezę.

    Tak, na części.

    --
    Irokez