-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!new
s2.euro.net!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!
newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.
pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: docieranie hamulców
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
<9...@n...googlegroups.com>
<jrk598$ncq$1@node1.news.atman.pl>
<jrkflg$cpj$136@usenet.news.interia.pl>
<jrkrc4$dj6$1@node1.news.atman.pl>
<jrksti$cpj$143@usenet.news.interia.pl>
<jrkth4$s0c$1@node2.news.atman.pl>
<jrlfa9$cpj$153@usenet.news.interia.pl>
<jrlg81$2lo$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<jrpfou$koi$1@node1.news.atman.pl>
<1wm4tegyyvnjx.1drjt0dbhrij9$.dlg@40tude.net>
<js1c0b$6gt$2@inews.gazeta.pl>
<1ohzbf0oys9nx$.463tbgojc9qb.dlg@40tude.net>
<js981v$kds$1@inews.gazeta.pl>
Date: Mon, 25 Jun 2012 21:36:15 +0200
Message-ID: <14u3imze6oo2q.14bq15x80sb9h$.dlg@40tude.net>
Lines: 72
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.110.153
X-Trace: 1340652976 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26700 83.25.110.153:29004
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2456300
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 25 Jun 2012 10:38:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2012-06-22 20:19, Tomasz Pyra wrote:
>> On Fri, 22 Jun 2012 10:56:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>
>>> On 2012-06-22 00:41, Tomasz Pyra wrote:
>>>> On Tue, 19 Jun 2012 11:11:57 +0200, Lewis wrote:
>>>>
>>>>>> Za 900zł to ja mam komplet na klockach DS3500, 1100 to już ceramika jakaś
>>>>>> chyba by była. Rozmiar 300mm (czy tam z jakimś groszem).
>>>>>
>>>>> Zestaw 288mm tylko przód dokładnie wychodzi 990zł plus koszty transportu
>>>>> jakieś 30zł. (cena zależna od kursu GPB) Tarcze Black Diamond Combi
>>>>> nawiercane i nacinane, oraz klocki Black Diamond Predator.
>>>>
>>>> Festyniarstwo te Black Diamondy - strasznie drogie, a jakoś z ceną nie idą
>>>> osiągi (nie wiem, może mają inne zalety?)
>>>> Mnie mniej kosztują podstawowe zestawy wyczynowe.
>>>
>>> To ja zadam inne pytanie: zauważyłeś jakąś mierzalną różnicę z użycia
>>> nacinanych i/lub nawiercanych tarcz? (Zakładam, że wymiary pozostają te
>>> same - średnica, wentylowanie, grubość)
>>
>> Z mierzalnych różnic, to tylko szybkość zużycia klocka :-)
>
> Jakichś testów długości hamowania na rozgrzanej mocno tarczy nie robiłeś
> ? :-)
To też mogłoby dać dziwne wyniki.
Np. CC miał stałą korecję ciśnienia tylnego obwodu hamulców i seryjnie
mocno przedni balans hamulców.
Mogło się okazać że poprawienie siły przednich hamulców tak naprawdę
wydłuża drogę hamowania, bo przód zaczyna blokować się dużo przed
optymalnym hamowaniem tyłu.
Jak dla mnie jakimś tam wskaźnikiem było raczej to jak długo hamulce
działają, a po jakim czasie zaczyna mi się gotować płyn.
Tu duży wpływ miał i płyn, rodzaj klocka i stopień zużycia klocka.
A tarcze jak w którymś momencie z gładkich (nie pamiętam już jakiej marki)
zacząłem używać rowkowane Brembo Max, to jakieś widocznej różnicy nie
odczułem.
W Hondzie już to wyglądało trochę inaczej - na słabszych klockach hamulce
dość szybko traciły skuteczność (w sumie nie wiem z jakiego powodu - wydaje
mi się że przegrzanie klocka), na DS3000 jest już zupełnie dobrze w całym
zakresie temperatur w jakich ich używam. Na gładkich tarczach.
>> Zresztą podobno o to chodzi - żeby ściągać przechodzoną warstwę klocka i
>> hamować cały czas nowym.
>
> Ja czytalem, że o odprowadzanie gazów w krytycznych sytuacjach aby nie
> doprowadzać do fadingu z powodu poduszki gazu + oczyszczanie klocka. A
> takich objawów u siebie nie stwierdziłem.
Mam wrażenie że płyn hamulcowy (nawet sportowy) wymięka szybciej niż
pojawiają się takie zjawiska.
Co do oczyszczania to też nie miałem nigdy problemów, żeby po przejechaniu
przez jakieś błoto czy wodę były przejściowe problemy z hamowaniem (a
domyślam się że tam miałby wyglądać jakiś syf między klockiem a tarczą).
>> W CC które miało bardzo duże wymagania jeżeli chodzi o materiały hamulców
>> (bo tarczka 240x11mm) różne tarcze ćwiczyłem i o ile dobór klocka miał duży
>> wpływ na zachowanie hamulca, to tarcza już minimalnie.
>
> Mam te same wrażenia. Dobry klocek, tarcza mocno drugorzędna -
> zdecydowanie lepiej już inną średnicę:-)
No to zdecydowanie.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Grubość socketa AM4+procesor
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?