    From: robmac <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dobór kamery cctv
    Date: Sun, 15 Nov 2009 04:10:54 -0800 (PST)

    On 15 Lis, 03:29, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > Jednak wydaje mi się że kamery (choćby nawet
    > idioten-kamera-cyfrowa-hd-za-999zł z sklepu dla idiotów) miewają
    > znacznie wyższe czułości przetwornika niż cyfrowe aparaty (może z okazji
    > dużo niższych rozdzielczości, gdzie pixel może być znacznie większy,
    > więc i ilość fotonów którą zbierze jest większa?)

    Racja, kamery cctv też mają lepsze czułości, nawet za przyzwoitą
    cenę,
    jednak nie jest aż tak dobrze, jakby się chciało. Dlatego warto
    dorzucić
    oświetlacz IR.

    > A co do rozdzielczości - to jeśli pal to faktycznie >500linii, a i tak
    > będzie ciężko - rozpoznawalność pacjenta na takim materiale nie wynika z
    > rozdzielczości jednej klatki, tylko obrazu ruchomego, więc jest lepiej,

    Przede wszystkim wynika z kadru - klientowi trzeba "zrobić portret".
    Rozpoznanie,
    delikwenta z ujęcia, na którym zajmuje on 10 procent kadru jest raczej
    wróżeniem
    z fusów. No i jeśli to ma być dowód w sądzie, to osoba ma "zajmować
    120 procent
    kadru".

    > ale też dlatego wolałbym jakąś nowszą technikę niż "stary dobry pal" by
    > mieć przynajmniej te 1024x800 (co megapixelem nie jest

    tak się utarło, że wszystko co jest większe od D1 nazywamy
    megapikselem ;)

    > , a daje prawie 4x więcej informacji niż pal d1)

    o ile nie zawiera 16x więcej szumów :)

    > Tak jak podałem - jest na rynku wiele kamer oznaczonych dzień-noc, IR,
    > 0lux itd, realnie mają sam przetwornik paskudnej czułości i szumów, a
    > nadrabiają to oświetlaczem IR.

    No to faktycznie się nie zrozumieliśmy, chodziło mi o zastosowanie
    osobnego
    oświetlacza (w osobnej obudowie) razem z dobrą kamerą dzień-noc.
    Takie rozwiązania stosowałem i rezultaty były bardzo dobre.

    > kamerze daje przeważnie tyle samo co latarka - prześwietlone elementy
    > bliższe, zupełna ciemność dalej.

    Używałeś, czy tylko fantazjujesz? Wystarczy dobrać oświetlacz o
    odpowiedniej mocy
    i kącie świecenia, oraz zamontować w odpowiednim miejscu. Oprócz
    ledowych
    są jeszcze halogenowe z filtrem.

    > Naturalne oświetlenie jest bardziej
    > równomierne na całym planie (widać na pierwszej fotce przy 2s)

    A jak sobie wyobrażasz pracę kamery w nocy przy migawce 2s? ;)
    Jasne, że byłoby fajnie gdyby produkowano kamery dzień-noc, wdr,
    z automatycznym bracketingiem, dające w takich warunkach czytelny
    obraz. Niestety nie jest tak różowo, dlatego polecam stosowanie
    oświetlaczy.

    pozdrawiam
    Robert
    --