  • 1. Data: 2012-03-10 16:15:18
    Temat: dobor anteny
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    Witam

    Z koncem marca koncze umowe z cyfra+ i chce przejsc na cyfrowa telewizje
    naziemna.
    Mieszkam na parterze, pokój z TV ma balkon w kierunku poludniowy-wschod.
    Nadajnik jest w Trzeciewcu kierunek polnocny - wschod oddalony w linii prostej
    jakieś 20km.
    Czy jeśli kupię takie cuś:
    http://www.dipol.com.pl/antena_dvb-t_zewnetrzna_ze_w
    zmacniaczem_signal_A6040.htm
    i zamontuje do balustrady na balkonie
    To bede mogl ogladać telewizje czy może być problem z ustawieniem odbioru?
    Moze polecacie jakies inne urzadzenie?

    Czy po oddaniu karty z dekodera cyfry (Sagem SD) te antene i dekoder mozna do
    czegos wykorzystac
    czy nie bedzie dzialac?

    Arch

  • 2. Data: 2012-03-11 12:32:11
    Temat: Re: dobor anteny
    Od: "axel" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Archangell" napisał w wiadomości grup

[...]

    Najpierw odpowiedz sobie/nam....czy aktualnie masz jakąś tzw. starą antenę
    (np. na dachu?), na której odbierałeś dotychczas programy telewizyjne
    analogowe, naziemne ? Jeśli ...TAK, to nic nie rób tylko dalej na tej
    antenie odbieraj telewizję cyfrową !!!!!!!!!!!!!!! Jeśli .....NIE, to coś
    musisz kupić....i tak: 100% gwarancji odbioru dają TRADYCYJNE anteny TV
    skierowane w prostej linii na stację nadawczą !!!!!.....natomiast ta w/w
    antenka też pewnie (?) sobie poradzi z odbiorem ale tylko dlatego że jest
    blisko (!) bo 20 km do nadajnika !...ale to jest "... być może....!"

    axel

  • 3. Data: 2012-03-11 17:28:27
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]
    > analogowe, naziemne ? Jeśli ...TAK, to nic nie rób tylko dalej na tej antenie
    > odbieraj telewizję cyfrową !!!!!!!!!!!!!!!

    Teraz nie mam innej anteny oprocz tej satelitarnej z cyfry.

> [...]
    > antenka też pewnie (?) sobie poradzi z odbiorem ale tylko dlatego że jest
    > blisko (!) bo 20 km do nadajnika !...ale to jest "... być może....!"

    Czyli konkretnie jaki model byłby najlepszy?

    Arch

  • 4. Data: 2012-03-11 17:58:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Archangell" <r...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jeśli .....NIE, to coś
    >
    > Czyli konkretnie jaki model byłby najlepszy?

    Na 20 km to najlepszy jest najtańszy ezgemplarz jaki Ci się uda znaleźć.
    Od zwykłej siatki zaczynając.
    Względnie tania antena logarytmiczna, niby 20 zł więcej niż siatka, ale
    kierunkowość lepsza.

  • 5. Data: 2012-03-12 06:22:09
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-03-10 17:15, Archangell pisze:
> [...]
    > i zamontuje do balustrady na balkonie
    > To bede mogl ogladać telewizje czy może być problem z ustawieniem odbioru?

    nie wiem o jakie urządzenie Ci chodzi. Musisz sprawdzić czy twój TV
    ma dekoder mpe-g4 (i czy w ogóle ma dvb-t).
    nie patrz na dipola, bo tam nie ma nic godnego uwagi.
    kup coś takiego, antena pasywna, b. dobrze się sprawdza nawet
    na większe dystanse.

    http://tech.wp.pl/gid,14316292,title,Innowacje-w-tel
    efonach-To-byly-dopiero-hity,galeria.html

    co do dekodera to np. wiwa hd50

    > Czy po oddaniu karty z dekodera cyfry (Sagem SD) te antene i dekoder
    > mozna do czegos wykorzystac
    > czy nie bedzie dzialac?

    jak masz oryginalne oprogramowanie (a pewnie tak) to nie.
    dekoder bez karty nie działa. musi być chociaż jakaś nieaktywna
    by oglądać FTA.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux